DEMİRYOLU TEŞEKKÜRÜ

Trabzon'da yayınlanan gazetelerde 19 Şubat 2021 tarihinde tam sayfa bir teşekkür ilanı yayınlandı. Konu, gazetelerin iç sayfalarında haber olarak da yer aldı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 16 Şubat 2019 tarihinde partisinin Trabzon il kongresine katılmış ve yaptığı konuşmada: “Trabzon- Erzincan hızlı tren projemizin güzergâh etüt çalışmalarını seneye tamamlıyor, ardından inşaatına başlıyoruz” demişti.
Teşekkür ilanı bunun üzerine yayınlandı.
“Bölgemizi geleceğe taşıyacak her projede olduğu gibi, Erzincan- Gümüşhane- Trabzon Demiryolu Projesi'nde de desteğini esirgemeyen Cumhurbaşkanımız Sn. Recep Tayyip Erdoğan'a şükranlarımızı sunarız” denilen ilanda dikkat çekici imzalar göze çarpıyor.
Trabzon İş Dünyası, Bölge Halkı ve STK' lar adına; Erzincan- Gümüşhane- Trabzon Demiryolu Platformu.
Bu ilan bölgede Giresun'u da ilgilendiren hafif bir dalgalanma yaptı.
Biz en başından bu yana böyle bir demiryolunun yapılabilirliğini çok gerçekçi bulmadığımız için bu açıklamanın Trabzon'da yapılan bir kongrede söylenmesi gerekenlerden birisi olduğu için dile getirildiğini düşünüyoruz.
Kaldı ki konuşmada geçen “hızlı tren” ifadesi teşekkür ilanında biraz daha gerçek bir kavrama çekilerek sadece “demiryolu” denilmiş. Belli ki hızlı tren sözünü Trabzonlular da pek gerçekçi bulmamışlar.
Ama bu ilanda bir gerçekçilik de yok değil. Giresun'da var mıdır bilmiyorum ama Trabzon'da bir Erzincan- Gümüşhane- Trabzon Demiryolu Platformu var. Bu platform konuyu en azından takip ediyor.
Biz her ne kadar gerçekçi bulmasak da bölgede böyle bir düşün yaşatıldığını biliyoruz.
Eskilerin “Temcit pilavı gibi” dedikleri türden; zaman zaman ısıtılıp ıasıtılıp önümüze konulan siyasi bir malzeme sanki… Ne çok duyduk bu sözleri, değil mi?
Önce biz neden gerçekçi bulmuyoruz onu yazalım.
Türkiye 1940 lı yılların sonunda demiryolu taşımacılığını terk ederek karayolu taşımacılığına geçmiştir. Ulaşım politikasını bunun üzerine geliştirmiştir. Bugün bile bu yönetin yapığı karayollarıyla övünmektedir.
Son yıllarda düzgün Anadolu coğrafyasının bazı bölümlerinde hızlı tren taşımacılığına yönelik yatırımlar yapıldığını görüyoruz. Ancak Erzincan- Gümüşhane- Trabzon güzergâhı coğrafi şartları nedeniyle ve yoğun yük ve yolcu potansiyeli bulundurmaması bakımından öncelik taşımamaktadır.
Ayrıntılara şimdilik girmeye gerek görmüyoruz.
Kaldı ki güzergâh etüt çalışmalarının tamamlanması projenin hayata geçirileceği anlamına da gelmiyor bizim ülkemizde. Ardından inşaatına başlıyoruz cümlesi de ucu açık bir siyasi vaat olabilir.
Asıl şunu kaydetmek zorundayız; Erzincan- Gümüşhane üzerinden bir demir yolunun Karadeniz sahiline ulaşması elbette bölgenin kalkınması için önemli bir girişimdir. Bağlı olarak limanların da daha aktif hale gelmesi kaymaklı kadayıf olur. Ama bunlar yapılır mı? Türkiye'nin ulaşım politikasına baktığınızda yapılır diyemezsiniz.
Buna rağmen yıllardır hep konuşulmuştur. Erzincan- Gümüşhane arası tamam, hatta Torul'a kadar da tamam; asıl tartışma sahile nereden inileceği konusudur. Biz Giresunlular Torul'dan Tirebolu'ya inmesini isterken, Trabzonlular da Torul'dan Trabzon'a bağlansın diyorlar. Bu tatlı rekabet yıllardır sürüp gidiyor.
Geçmişin Bakanı Binali Yıldırım; “Güzergâhı coğrafi şartlar belirleyecek” demişti.
Coğrafi şartlar dikkate alınacaksa Torul- Tirebolu güzergâhı tercih edilecektir. Doğrusu da budur. Ancak görünen o ki siyasi şartlar her şeyin önüne geçmiştir.
Bir süre bu ilanın etkisiyle konu Giresun'un siyasi gündemine gelecek olsa da sonuç şimdiden belli olmuştur denilebilir. Gün gelir bu iş yapılırsa güzergâh belli olmuştur beyler!

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Nihat Öztürk - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeşilgiresun Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeşilgiresun Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Yeşilgiresun Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeşilgiresun Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

Elevli Bahtiyar - Bir ülkenin kalkınmışlığı tüm illerinin demir yoluyla bağlan mışlığından geçer diğer konu doğukaradenizde maliyetler yüzde yüz daha pahalı olsa. Dahi var olan porejeyi trabzonlu istiyorsa onların dediği olur giden milletin parası gerisi teferruattır

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 06 Mart 10:28


Anket Giresun Belediyesinin Çalışmalarından Memnun Musunuz?