Ordu-Giresun Havalimanı

Son günlerde basında yer alan ve Ordu- Giresun (OGU) havalimanına yapılan seferlerdeki azalmadan havalimanımızın sadece % 1 oranında etkilendiği belirtilen açıklamalar gerçeği yansıtmamaktadır.

Giresunlu veya Ordulu hiç farketmez THY denetleme müdürüde Ordulu hiç önemli değil  bürokratları korumak hiç şüphesiz her Giresunlunun,Ordulunun başlıca görevleri arasındadır. Ancak her ne kadar böylesine halisane bir niyetle yapılmış olduğu anlaşılsa bile, gerçeği yansıtmayan bu verinin OGU aleyhine olacağı da unutulmamalıdır.

Sefer azaltma uygulamasından önce THY ve Anadolujet tarafından her gün İstanbul havalimanı’ndan 3 gidiş 3 dönüş, Sabiha Gökçen’den haftanın 4 günü 2 gidiş 2 dönüş, 3 günü ise 3 gidiş 3 dönüş, Ankara’dan ise her gün 2 gidiş 2 dönüş olmak üzere OGU’ya haftada toplam 104 sefer yapılıyordu. Ancak sefer azaltımına gidilince; İstanbul’dan haftanın 5 günü 2 gidiş 2 dönüş, 2 günü ise 3 gidiş 3 dönüş, Sabiha Gökçen’den her gün 2 gidiş 2 dönüş ve Ankara’dan haftanın 4 günü 1 gidiş 1 dönüş, 3 günü ise 2 gidiş 2 dönüş olmak üzere toplam 80 sefer yapılmaya başlandı. Yani yapılan seferler haftalık olarak 104’ten 80’e düştü. Buradan da anlaşılacağı üzere seferlerdeki azalma % 1 değil % 23 oranındadır.

Sefer sayısındaki bu azalmanın yolcu sayısında meydana getireceği azalmanın büyüklüğü ise, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından Ocak ayı ikinci haftasında yayınlanacak olan Aralık ayı yolcu ve uçak istatistiklerinde  zaten görülecektir.

Öte yandan sefer saatlerinin uygunsuzluğuna rağmen DHMİ Kasım ayı istatistiklerine göre uçak başına düşen yolcu ortalaması kaba hesapla OGU’da  166, Samsun’da 160 ve Trabzon’da 164 olarak gerçekleşmiştir.

Bu verilerden hareketle, THY Genel Müdürünün Giresunlu olması hasebiyle OGU’ya pozitif ayrımcılık yapmasını beklemekten ziyade, Giresun ve Ordu illerinin birlikte hareket ederek, siyasileri,  üst düzey yetkilileri, belediye başkanları, sivil toplum kuruluşları ve kanaat önderlerinin ısrarlı bir şekilde konuyu takip etmeleri ve OGU yolcu potansiyeline dikkat çekmek suretiyle sefer azaltmak yerine sefer artırımı yapılmasını sağlayacak girişimlerde bulunmaları daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Murat Gürsoy - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeşilgiresun Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeşilgiresun Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Yeşilgiresun Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeşilgiresun Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket Sizce Fındık Fiyatı Ne Kadar Olmalı?