MÜZİK ve DANS GÜNLERİ (5)

Yusuf Cemal Keskin kemençesi, türküleri denli kurduğu tümcelerle, yaptığı nüktelerle de alkış alıyor izleyiciden. Sıcak çok rahat dinleyicilerin karşısında, kendisiyle barışık. “Bu kadar güzel insanın karşısında böyle çirkin biri olduğumdan dolayı özür dilerim.”, "Sahne­ye çıkmadığım yer kalmadı ama ilk kez araştırmacıların, biliminsanlarının karşısına çıkı­yorum, kusurlarımı bağışlayın” sözleriyle ilk baştan yakınlık kuruyor dinleyicilerle. Kuşak Horan Akademisi gösterisiyle sonlanıyor ilk gün etkinliği. Bu gece Trabzon'da kalmayacağım. Çabucak otobüslerin kalkış yerine geçiyorum. On bire ge­liyor saat. Olsun. On birde Rize'den gelen, on ikide Erzurum'dan gelen otobüsler kalkacak Samsun'a. Bilet alıyorum.12.30'da Görele'deyim. 14 Nisan 2015,Salı günü dokuzda başlayacak etkinlik. Erkenden çıkıyorum Görele'den. Se­kizde Molozda'yım.Çorba tamam. Az sonra Prof.Dr.Osman Turan Kültür ve Kongre Merkezinde­yim. Panel konusu: Doğu Karadeniz Bölgesi'ndeki Üniversitelerin Müzik ve Dans Alanlarında­ki Eğitim-öğretim Faaliyetleri, Stratejjk Plan ve Hedefler. Moderatör Osman Bektaş. Sabri Yener, Vasıf Hasanoğlu, Kayhan Kurtuldu, Abdullah Akat. Prof.Dr.Sabri Yener önce Trabzon'da, Kayseri'de sonra da Ordu'da üniversitelerin Müzikoloji kuruluşlarında öğretim üyesi, yönetici olarak görev almış. Ordu Üniversitesinin ilgi­li bölümünü yönetiyor şimdi. Üniversitelerde müzik eğitimi; Müzikoloji ile Konservatuvar eğitimi açısından bilgilendirdi bizleri. Kimi sorunlara değinerek, çözüm önerileri sundu. Öteki konuşmacılar da bulundukları üniversitelerde müzik eğitimi, öğrenci sorunları, eğitim sonrası sorunlar, eğitim açısından çevresel sorunlar, öğrenci alımında karşılaşılan sorunlar gibi konulara açıklık getirdiler. Öğrendiğimiz çok sorun çıktı ortaya. Bizim için de aydınlatıcı oldu. 11.15'te Tekin Kumaş'ın özel oturumu vardı. Örneklerle Karadeniz Müziğinin Değişim Sü­reci ve Nedenleri'ni anlattı. İlgiyle dinlendi. Benim de üzerinde yazılar yazdığım bir konu olduğundan hiçbir tümcesini kaçırmadım Tekin Kumaş'ın. 12'de KTÜ'nün sosyal tesislerinde öğle yemeği yedik. Yemek sonrası Mehmet Gündoğdu'nun sunumunu dinliyoruz. Gündoğdu,"Piçoğlu Osman Efendi'nin Karadeniz Kemençe Külütürüne Etkileri'ni" anlatı­yor yetkin bilgisiyle. Mehmet, benim de tanık olduğumu oldukça uzun süre emek verilmiş bir çalışmayla Göreleli Picoğlu(1901-1946)'nun yaşamını, sanatını, etkilerini, önemini oylumlu bir yapıtla kalıcı kıldı. Okuyucularım anımsayacaklardır, yapıtla ilgili gazetem Yeşilgiresun'daki Edebiyat Sohbetleri köşemde tanıtma yazısı yayımlamıştım. Salonda sanıyorum Picoğlu Osman'ı duymayan yok ama bu denli kaynaklı, sağlam bilgili, örnekli Picoğlu Osman tanıtımıyla belki de ilk kez karşılışıyor dinleyicilerin çoğu. Mehmet Gündoğdu, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Müziği Yüksek Lisans Eğitimini tamamladı. "Piçoğlu Osman Efendi'nin Hayatı ve Kemençe Kültürüne Olan Etkileri"yle. Mehmet;Piçoğlu,ondan öncekiler,Görele kemençesi konularını da örneklerle somutlaştı­rıyor. Bölgemizdeki ilk kemençecilerin Görele'de yetiştiğini, oradan doğuyu, batıya yayıl­dığı görüşünü de doğruluyor kanıtlarla. Mehmet'in kemençesiyle verdiği örnekler de olağa­nüstü: Oy Tamzara'nın üzümü  Dinle benim sözümü ey ey  Vallahi bırakırsam ey ey  Göremezsin yüzümü Oy Tamzara'ya vardın mı  Kama bıçak aldın mı ey ey  Saldırmayı yedikçe ey ey  Annem annem dedin mi Saldırmayı yedikçe şeker yarim  Annem annem dedin mi    Piçoğlu'ndan derlenen, Salih Turhan'ın notaladığı bu etkileyici Şebinkarahisar tür­küsünü çalıyor, söylüyor Gündoğdu. Gözlerim yumuk dinliyorum. Gündoğdu değil sanki çalan, Picoğlu Osman 1946'dan beri yattığı İstanbul'dan çıkıp gelmiş...Olursa bu denli olur. Gene Picoğlu var sanki karşımızda. Trabzon İskele Kahya Havası... Çömlekçi'den çıktım başım selamet Kostaki'ye girdim koptu kıyamet...Böyle türkü, böyle ağıt mı olur dostlar...Bu söz, bu beste, bu çalış, bu söyleyiş...Yakıcı, yakıcı...Daha ne diyeyim... Makaleyi Paylaş

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Hayrettin Günay --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeşilgiresun Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeşilgiresun Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Yeşilgiresun Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeşilgiresun Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket Giresunspor'da kötü gidişin sorumlusu sizce kim?