AHMET KAÇAR'IN ARDINDAN (13)

1960 sonrasında Ahmet Kaçar, Görele'de sürekli gündemde olan addır. Artık ilçe ola­rak Görele'den ayrılan Eynesil'deki memurluğu emekli olana dek sürecektir. Söyleşilerin, şakaların, gırgırların, Türkiye'yle, dünyayla ilgili konuların, cumhuriyetin, demok­rasinin, tarihin, ekinin... konuşulduğu ortamlarda "dokundurmalı" yaklaşımıyla aranan ad Ahmet Kaçar'dır.

Görele'de çevresinde sanatçılar, aydınlar toplanır. Onların bulunduğu ortama Görele dışından gelenler de vardır.

Bu yıllarda Görele'de önemli bir dernek kurulur: Ahmet Kaçar başkanlığında Görele Güzel Sanatlar Cemiyeti.

Gelişmiş demokrasilerin altyapısında dernekler, uğraşı Örgütleri, sendikalar vardır.

Ahmet Kaçar bir aydın olarak bunu bildiği için arkadaşlarını da yönlendirerek dernekleşirler, yeni anayasanın özgürlükleri genişleten anlayışından yararlanarak küçük bir il­çede demokrasimize katkı sunarlar.

Ressam Burhan Temel'in Görele Kültür Sanat Sempozyumundaki bildirisine göre Ahmet Kaçar'ın başkanlığındaki dernekte Önemli adlar üyedir: Turgut Uzunömeroğlu, Basri Bayram, Burhan Temel, Sabahattin Karaahmetoğlu, Sabrı Özdemir...

Dernektekilerin ortak yönlerinden biri de Cumhuriyetçi, Atatürkçü, Laik, Demokrat, Özgür­lükçü... olmalarıdır. Bu anlayıştakiler 1950 sonrasında ABD güdümündeki düzenlemelerle izlendikleri için kimi kesimlerce "kuşkuyla" anılırlar. Çoğunca da karalanırlar. Mato, So­ğuk Savaş Dönemi böyledir. Böyle olduğu için Ahmet Kaçar gibi aydınların kurduğu sanat derneğinin karşısına ABD yararına algı oluşturmak için "........... Mücadele" derneği kurulur...

Dernek sonrasında Ahmet Kaçar'ın yazdıkları bireysel, kişisel şiirler yavaş yavaş ye­rini toplumcu taşlamalara, düşünsel rubailere bırakır. Bu örnekler onun olgunluk döne­minin de yansımasıdır.

Ahmet Kaçar'ın Görele'deki küçücük "bekar" dairesi sanatçıların hafta sonları uğrak, çalışma yeridir. Odanın birinde Burhan Temel resim yapar. Ahmet Kaçar'ın yazdığı bir şiire Sabri Özdemir beste uğraşındadır. Ressam Turgut Uzunömeroğlu'nun da gelerek renk­leri, ışıkları, gölgeleri "resimleşterdiği" olur.

Ahmet Kaçar'la Sabri Özdemir işbirliği günün birinde verir meyvesini:

B0Ş GELİN ODASI

Alnımda çizgiler saçımda aklar

Her sevinç bitmemiş bir acı saklar

Dokunsam titreşip ağlayacaklar

Boş gelin odası yaslı duvaklar

Söylemek isterim gelmez dilime

Saadet olacak tek bir kelime

Seneler bir alev düşer elime

Boş gelin odası yaslı duvaklar

Ahmet Kaçar'ın şiiri Sabri Özdemir'in "ilk ve son" bestesi olarak şarkılaşır... Bu şarkıyı Sabri Özdemir öğretmenimi , Fethi Karamahmutoglu öğretmenimi anmak için on­ların "kayıtlarında" kimilerde dinliyordum. Boş Gelin odasını bundan sonra Ahmet Kaçar için de resim, şiir, beste çalışmasının yapıldığı benim de birkaç kez çıktığım "Bekar Daire"nin anısına dinleyeceğim...

Ahmet Kaçar son yıllarında Bayrağım Ayla Yıldız adıyla bir Görele türküsü, Dereli'de Salon Çayır adıyla bir Giresun türküsü besteledi.

İki türküyü de bir gün akşama dek Cillioğlu'nda Ahmet Kaçar'ın evinde "meşk" ettik.

Üç kişiydik: Ahmet Kaçar, Sami Günay, Hayrettin Günay. Ahmet Amca, Sami Günay'ın kemençesini çok beğenirdi. Onun çalışında "Karaman"dan sesler bulurdu. Bu nedenle Sami Ağabay'i yeğlemişti...

Makaleyi Paylaş

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Hayrettin Günay --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeşilgiresun Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeşilgiresun Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Yeşilgiresun Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeşilgiresun Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket Giresunspor'da kötü gidişin sorumlusu sizce kim?