KAPTANIN KÖŞESİ/ BÖLÜM-46

Değerli Okuyucularım, B Flight'ta öğretmen uçuşlarına başladığımda bana tahsis edilen 2 öğrencimin motosiklet kazası sunucunda uçamamaları nedeniyle diğer öğretmenlerin öğrencilerinden 2 öğrenci daha tahsis etmişlerdi. Bu öğrencilerin 2 si de Amerikalıydı ve çok iyi uçuyorlardı. Öğretmen olarak ilk T-37 Temel Jet Eğitimi'ni bitiren bu 2 öğrencim T-38 Tekâmül Jet Eğitimini de başarıyla bitirdiler. Bu öğrencilerimden biri olan Cleve F-16 uçağında, diğeri ise B-52 uçağında uçmak için yeni görev yerlerine gittiler.

Resimde beyaz kıyafetli kişi B Flight'ta beraber öğretmenlik yaptığımız Yzb. Mike Morgan, benim sağımdaki ise öğrencim Tğm. Cleve. Bu resim öğrencilerimizin uçuş okulunu bitirip pilot brövesini takmadan hemen önce verdikleri bir partiye biz öğretmenleri de davet ettikleri bir etkinlikte çekilmiştir. Bu eğlence esnasında artık pilot olan bu öğrenciler yaklaşık 1 yıllık eğitimin stresini doyasıya eğlenerek ve birbirlerine veda ederek üzerlerinden atmaya çalışıyorlardı. Onların mezuniyetleri bizler için gurur kaynağı bir gündü.

AİLELER GÜNÜ (FAMILIES DAY)
Şimdi sizlere Amerika'da Uçucu Personelin nasıl motive edildiğini anlatacağım. Şu an üzerinden 30 sene geçtiği için ne sıklıkla yapıldığını hatırlayamadığım” families day” yani “aileler günü” dedikleri bir faaliyetten bahsedeceğim.
Her ay uçuş haricindeki sosyal faaliyetler, uçuş okulunun yayımladığı aylık dergide tüm personele duyurulurdu. Bu faaliyetlerden bir tanesi de evli olanların eşleriyle, bekar olanların da arkadaşlarıyla katıldıkları, uçağın motorunu çalıştırıp taxi yaparak pist içine girmeleri ve pist içinde belli bir sürate kadar hızlanmaları ve daha sonra gaz keserek uygun süratte pist sonundan pisti terk etmeleri şeklinde aileleri onore eden bir aktivite şeklindeydi. Bu tür faaliyete ENJJPT'te bulunduğumuz süre içinde 2 kez katılmıştık.
Hazırlık safhasının sonunda belirlenen gün de eşim, benim uçuş tulumlarımdan birini giymiş olarak birlikte üsse gitmiştik. İlgili birimlerden uçak numaramızı ve taxi zamanımızı öğrendik ve uçuş öncesi almak zorunda olduğumuz uçuş kaskı ve kulak koruyucu teçhizatlarımızı almış olarak uçak başına gitmiştik. Havaya çıkmayacağımız için sırt paraşütüne ihtiyaç yoktu. Ben tüm yaptığımız şeyleri, bilgi sahibi olması için eşime anlatıyordum. Uçak başına vardığımızda resim çektirmek için iyi bir fırsat yakalamıştık ve birkaç tane resim çektirmiştik.

İşte bu fotoğrafları 29 Eylül 1994 tarihindeki aileler gününde çektirmiştik. Her uçağın başında bir makinist bulunur ve omuz bağlarımızı takma, kasklarımızı giymemize yardım, motor çalıştırma ve sonrasında takozları alma görevlerini icra ederdi.
Hazır olduğumuzda kuleden motor çalıştırma müsaadesi aldım, motor çalıştırıp taxi ye başladım ve pist başında sıramı bekledim. Piste girip gaz kollarını tam ileri açtım ve sürat şu an hatırlayamadığım bir değere geldiğinde gaz kollarını tam geri çektim ve pist sonuna kadar gittim ve pisti terk etme süratinde taxi ye devam ederek kulenin verdiği park yerine gittim. Eşim ve ben bu aktiviteden çok mutlu olmuştuk.

CHECK SECTION'A (KONTROL BÖLÜMÜ) ATANDIM
B Flight'ta yaklaşık 15 ay öğrenci pilot yetiştirdim. Daha sonra öğrencilerin kontrolunu yapan bir bölüm olan ve “Check Section” denilen Flight'a atandım. Buradaki görevim çok daha rahattı. Flightlardaki öğretmenler öğrencileri eğitirler ve kontrol zamanı gelince Check Section'a kontrol için teklif ederlerdi. Örneğin, uçuş hocasıyla kol uçuş eğitimini bitiren ve yalnız kol uçuşu öncesi kol kontrolu denilen uçuşu kontrol bölümündeki uçuş öğretmenleri uçardı.

TATİLE GİDİYORUZ
Amerika'da ikinci yaz tatilimizde, 1994 senesi okullar kapanınca yaz tatili için Güney'e planlama yapmıştık. İlk sene tatile gidememiştik. Rotamız; Dallas- San Antonio-Austin-Houston-New Orleans-Orlando-Miami şeklindeydi. Orlando'da 3 gün Universal Stüdyolar 'da çok eğlenceli vakit geçirmiştik.
Yaklaşık 15 gün süren bu seyahatimizde sadece bir harita vardı takip ettiğimiz. Bu günkü digital teknolojiyle karşılaştırılamayacak kadar ilkel bir yöntem olan elimizdeki haritayla binlerce kilometre yol aldık 3 senelik yaz tatillerimizde. Bu tatilimizde çok anılar biriktirmiş ve sorunsuz bir şekilde evimize dönmüştük.
Haftaya görüşmek dileğimle sevgiyle kalınız.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Kamil Güngör - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeşilgiresun Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeşilgiresun Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yeşilgiresun Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeşilgiresun Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

Selçuk KARADUMAN - Kamil Gakkoş,

uçuculuk, savaş pilotluğu Şovelya mesleği; Giresun'un bir köyünden çıkıp böyle bır fırsat yakalamak her Türk gencine nasip olmaz. Bu imkanı sen kendi azmin ve gayretin ile yakalamışsın.

Daha sonra mesleğinde uzmanlaşmıssın.

ABD de uçuş öğretmenliği yapmak ayrıcalık, yetenek olsa gerek.

Ne mutlu sana...

Sağlıklar dilerim...

Selçuk Karaduman

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 11 Mayıs 08:01
02

Kamil Güngör - @Selçuk KARADUMAN 01 nolu yoruma cevabı: Selçuk abi bu güzel tanımlamaların için çok teşekkür ederim. Çoğumuz bu meslekte azim ve çok çalışmakla başarılı olduk. Emekli olana kadar kendisini güncelleyen bir meslek daha yoktur dünyada. O nedenle uçucu olan herkes benim gönlümde bir kahraman ve saygı duyulan bir meslek olarak kalacak.

Ben de sana sağlıklar dilerim abim.

Saygılar.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 13 Mayıs 20:53


Anket Sizce Yeniden Valiliğe Devredilen Eski Rektörlük Binası Nasıl Değerlendirilmeli?