CHP’den Liman İçin Halk Oylaması Önerisi

 CHP İl Genel Meclisi Grup Başkan Vekili Mehmet Yılmaz, limandaki siloların yıkılması ve limanın işlevi ile ilgili halk oylaması yapılmasını önerdiklerini açıkladı

CHP Giresun İl Genel Meclisi Grup Başkan Vekili Mehmet Yılmaz, meclisin Şubat ayı oturumunun ilk gününde yaptığı konuşmada Giresun limanı ve onun faaliyeti için yapıldığı söylenen silolarla ilgili olarak konunun sürüm cemede bırakıldığını belirterek halk oylaması yapılmasını önerdiklerini açıkladı.

Yılmaz, “Eğer Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan ile onun Hükümeti bu konuyu sürüncemede bırakacaksa o zaman yapın bir halk oylaması ve limanın asıl sahibi olan Giresun halkına sorun bu depoları. Bu oylama da sakın, liman faaliyeti ile hiçbir ilgisi olmayan 18 m. Yüksekliğindeki Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Eğitim ve Sosyal Tesisi olarak yapılan binayı da sormayı unutmayın. Giresunlu istemiş mi bu şehrin bir penceresini kapatan bu binayı?

Kent estetiği ve görüntü kirliliği adına yapılan tartışmaların neden bugünlere bırakıldığı, neden bu depolar yapılırken müdahale edilmediği, engellenmediği de ayrı bir muammadır” dedi.

Yılmaz, “Öncelikle Giresun olarak “üzüm mü yiyeceğiz yoksa bağcıyı mı döveceğiz “ona karar vermek durumundayız. Çünkü ilimizin kalkınma stratejisinin önemli bir ayağı limanımızın yeniden 40-50 yıl önceki canlılığına kavuşturulması  en  önemli  ortak hedefimiz olmalıdır. İşte bu bağlamda limanımızın sadece yük limanı değil, hem yolcu hem de yük taşıma özelliği olan RORO seferleri ve  turizm amaçlı kurvaziyer  gemi yanaşmaları ile faaliyetleri  çeşitlendirilmelidir” şeklinde konuştu.

Yılmaz şöyle dedi: “Dünya Ticareti İçerisinde Denizyolu Ticaretinin Payı 11 Trilyon Dolar ile Yüzde 60. Ticari taşımacılıkta dünya üzerinde en fazla tercih edilen taşıma türü denizyoludur. Bir defada çok fazla yükün çok uzak mesafelere taşınabildiği bu türdür.. 8 bin 400 km’den fazla kıyı şeridiyle üç tarafı denizlerle çevrili olan Türkiye’nin global taşımacılık faaliyetlerinin büyük bir bölümünün gerçekleştirildiği deniz taşımacılığı alanında avantajlı bir konumda olduğu yadsınamaz bir gerçek.  Geçtiğimiz yıllara baktığımızda ise ne yazık ki ülkemizde deniz taşımacılığı hizmetlerinin yeterli düzeyde kullanılamadığını görmekteyiz.2023’e kadar dünya ticaret hacminin 46 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Ülkemizde bugün dış ticaret yükünün yaklaşık yüzde 87’sinin denizyolu ile taşındığı düşünüldüğünde, denizciliğin geliştirilmesi yönünde atılan adımların ve yürütülen faaliyetlerin ne denli önemli olduğu açıkça görülüyor.  Bu pastadan daha fazla pay almak isteyen Türkiye, hedeflerini daha da büyütmektedir. Kabotaj taşımacılığının canlandırılmasına yönelik 2004 yılında başlatılan ÖTV’siz yakıt uygulaması ile günümüze kadar 3 milyar 595 milyon TL’nin üzerinde ÖTV tahsil edilmedi ve sektöre destek sağlandı. Bir an önce  RORO seferleri de Giresun limanına dahil edilmelidir. Diğer önerimiz, Kruvaziyer  turizm, deniz temelli turizm kategorisi içinde yer almaktadır. Kruvaziyer turizminde; liman ziyaretleri, limana yakın yerlerde ziyaret ve alışverişlerden oluşan aktiviteler vardır. Kruvaziyer gemilerin uğradığı limanlar ve bu limanlarda, kruvaziyer turistlere sunulan turistik hizmetler, ev sahibi ülkelerin ağırlıkla yatırım yaptıkları alanları oluşturmaktadır. Ancak, kruvaziyer turizmin temelinde deniz ve gemi seyahati vardır. Gemi seyahati, gemide sunulan her türlü hizmet ve liman ziyaretlerinden oluşan bir turistik ürün olarak kruvaziyer turizm, ayrıca diğer ulaştırma ve konaklama hizmetlerinden de yararlanmaktadır. Kruvaziyer gemi seyahati belirli limanlardan başlar. Belirli sayıda limanlar arasında ve belirli sürede sürecek olan seyahatin öncesinde ve sonrasında, katılımcıların ulaşımı ve konaklaması, turistik ürünü diğer bileşenleridir. "Kruvaziyer turizmi" dünyada hızla gelişen ve bulunduğu ülke/şehre oldukça yüklü gelir bırakan, orta ve üst gelir grubuna hitap eden bir turizm çeşitlidir. Kruvaziyer destinasyonlar içerisinde, günümüzde Uzak Doğu, Kutuplar, Baltık Denizi Bölgesi, Arap Yarımadası, Kızıldeniz, Karadeniz ve özellikle Akdeniz Bölgesi gerek pazarlama stratejisi gerekse kurvaziyer destinasyonlarında yeni güzergahlar yaratması bakımından dikkat çekmektedir. Ülkemizde kruvaziyer turizmi denince, İzmir son on yıldır yükselen performansı ile dikkat çekmektedir. Türkiye, kruvaziyer turizmi açısından da tercih edilen ülkeler arasında önemli yer tutuyor. Tıpkı Trabzon limanında olduğu gibi bu gemilerin Giresun limanına da yanaşması sağlanmalıdır.”

02 Şub 2021 - 23:59 Giresun- Siyaset --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yeşilgiresun Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yeşilgiresun Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Yeşilgiresun Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yeşilgiresun Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

Mehmet Yanıkömer - Bu cehaPKKlıya sorsanıza o kruvaziyer gemilerinin Giresun Limanına yanaşmasını garanti edecekmi acabaa.. Yoksa bu silolardan önceki gibi yine AK Parti limanlarımızı sattı limanlarımız işsiz kaldı siyasetine gerimi dönecekler acaba.????

Acaba bu cehapkk trabzon lobisine ajanlıkmı yapıyor diye sorasım geliyor. Tüm icraatleri Giresunumun aleyhine nedense...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 06 Şubat 01:16



Anket Giresun Belediyesinin Çalışmalarından Memnun Musunuz?