• 04 Eylül 2019, Çarşamba 16:52
NihatÖztürk

Nihat Öztürk

TÜRK TELEKOM'DA GENEL ARIZA

Görele, Recepli santralinden telefon ve Internet hizmeti alan 0454 536 23 47 numaralı Türk Telekom müşterisinin Internet nakil talebi Nisan ayından bugüne gerçekleştirilemedi.
Üstüne üstlük sabit telefonu da çalışmıyor aynı müşterinin. 
Türk Telekom arıza kayıt servisi 121 i aradığında bir kayıtla karşılaşıyor müşteri:“ Genel arıza çalışması nedeniyle bu bölgede belli bir süre hizmet verilemeyecektir” 
Arıza kaydı bile veremiyorsunuz.
Ne demek genel arıza? Ne demek belli bir süre hizmet verememek?
Bu arızanın ne zaman giderileceğine dair bir öngörünüz yok mu? 
Bir arıza varsa; tamir edersiniz, onarım yaparsınız olur biter!
Nisan ayından Ağustos ayı sonuna kadar Internet naklinin yapılmayışına ne demeli? Altyapı yeterli değilmiş. Bu müşteri yıllardır bu numarayla aynı santralden Internet hizmeti alıyordu. O zaman altyapı sorunu yoktu da şimdi mi var?
Giderin altyapı sorununu öyleyse!
Bu çağda Türk Telekom Internet ve telefon hizmeti veremeyecek kadar aciz galiba!
İşin kolayını da bulmuşlar: Genel arıza çalışması!
Ama P.T.T nin T si özelleştirilirken bunun böyle olacağı belliydi. 
Devlet olsaydı böyle mi olurdu? Adam işine gelirse bakıyor arızaya.
Bir de gayri resmi olarak söylenenler var: Bu bölgede artık sabit telefon ve sabit hatta bağlı Internet kullanan kalmamış, uğraşmaya ve yatırım yapmaya değmezmiş. Herkes cep telefonu ve buna bağlı Internet kullanıyormuş.
Sanki insanları cep telefonu operatörlerine gitmeye zorluyorlar.  Sanırsınız ki onların ortağı Türk Telekom. Hayır, insanlar sabit telefon kullanmak istiyorlar.
Bu yaz döneminde görüldü ki bu bölgede yaşayan insanlar mağdur oldular. Yaşlı ve okuması yazması olmayanlar cep telefonu kullanamıyorlar. Onlar sabit ve tuşlu telefondan sevdikleriyle haberleşebiliyorlardı.
Kaldı ki o bölgede cep telefonlarına bağlı Internet sistemi de çalışmıyor.
Bazı yerlerde cep telefonları bile çekmiyor.
Internet o kadar önemli mi diyecekler şimdi. Nakil yapılmadıysa kıyamet mi koptu?
Belki kıyamet kopmadı ama özellikle fındık mevsiminde köylerine gelen insanların dünyası karardı. İşi gücü bırakıp ilçe merkezine inmek zorunda kaldılar. 
Bankacılıktan tutun da otobüs ve uçak bileti alımına kadar her şeyini Internet üzerinden yapan insanlar hiçbir işlerini göremediler. 
Üniversite sınav sonuçları açıklandı, Internet yok ki takip edebilsinler. Sonra yerleştirme işlemleri ve tercihler de Internet üzerinden yapıldı. İlçe merkezine gitmeden bunları yapmak mümkün mü? 
Devletimiz e-devlet diye bir sistem geliştirmiş. Geliştirmiş de bu sisteme girmek için İnternete ihtiyaç var. Türk Telekom naklinizi yapmayınca İnternete nasıl gireceksiniz? Devletimiz her şeyin en iyisini düşünmüş de hizmet vermekle görevli Türk Telekom kulağının üstüne yatıyor.
Bir de pişkin pişkin; hizmet veremiyoruz ama fatura da göndermiyoruz demezler mi? 
Hizmet ver ve faturanı da gönder efendim. Paranız mı kaldı?
İptal edelim diyenlere ne demeli? Hayır fendim, vatandaş o bölgede yaşıyorsa o hizmeti devlet olarak vermek zorundasınız. Genel arızayı gideremiyoruz, sizi hizmet verdiğimiz bir bölgeye taşıyalım derlerse hiş şaşırmayın!
İşin özü, genel arıza dediğiniz her neyse bir an önce o arızayı gidererek vatandaşın İnternetini ve telefonunu kullanılır hale getiriniz. Türk Telekom olarak devlete sözünüz var. Bu sorumluluğunuzu yerine getiriniz. 
Bu çağda, böyle bir ülkede, bu teknolojiyle her nerede olursa olsun telefon ve Internet hizmeti verememek Türkiye Cumhuriyeti'ne yakışmıyor. 


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


SON DAKİKA HABERLER

yukarı çık