• 27 Mart 2019, Çarşamba 17:21
NihatÖztürk

Nihat Öztürk

ÖYLE BİR KARAR YOKMUŞ

Yıllardır bir hayalin peşinde koşturmuşlar bizi demek ki!
Söylenenlerin hepsi boşmuş, bize sunulan ise bir düş imiş.
Hep şu söylediler: Erzincan'dan Gümüşhane'ye ulaşacak demiryolu Torul üzerinden Tirebolu'ya gelecek. Tirebolu'ya büyük bir liman yapılacak. Tirebolu'ya inen demiryolu doğudan ilerleyerek Sarp'a, batıdan ilerleyerek Samsun'a bağlanacak.
Kulağa ne kadar da hoş geliyor değil mi?
Ah bu siyasetçiler! Siz ömrünüzle bin yaşayın e mi?
Ama hayalin de düşün de bir sonu olmalı. Rüyadan uyanmanın da bir vakti vardır.
Adalet ve Kalkınma Partisi Giresun Milletvekili Cemal Öztürk bu tatlı rüyadan uyandırdı bizi. Hayalimizin ve kurgularımızın sonuna geldiğimizin işaretini verdi. 
Cemal Öztürk “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı veya herhangi bir kurumun Erzincan'dan Karadeniz sahiline inecek tren yolu güzergâhı ile ilgili verilmiş bir kararı yoktur” dedi.
Yani bütün bu anlatılanlar hikâyeymiş.
Ben, oldum olası zaten bütün bu anlatılanların hikâye olduğunu söyleyenlerdenim.
Nedenim de şu: 1940 lı yıllarda demiryolu taşımacılığını terk ederek karayolu taşımacılığına geçen ülkemizde yeniden demiryolu taşımacılığına geçilemeyeceğini düşünüyorum. Bütün yatırımı karayolu taşımacılığı üzerine yapan bir ülkede bu değişim kolay olmayacaktır. Hatta bu değişim mümkün değildir.
Kaldı ki Erzincan- Gümüşhane- Tirebolu gibi arazi şartlarının oldukça zor olduğu bir bölgede kesinlikle uygulamaya konulamayacaktır.
Türkiye yeni demiryolları yapmıyor mu? Yapıyor elbette. Hatta hızlı tren ulaşımına elverişli çok önemli projeleri hayata geçiriyor.
Ancak bu projeler coğrafi arazi şartları uygun, kullanım anlamında öncelikli ve yolcu potansiyelinin yüksek olduğu güzergâhlarda uygulanıyor. Öncelik sıralamasında en başta yer alan bölgelerde demiryolu yapılıyor.
Erzincan- Gümüşhane- Torul- Tirebolu hattının böyle bir önceliği de söz konusu değil.
İşin bir başka boyutu daha var ki ona da değinmek durumundayız.
Cemal Öztürk'ün bu açıklamasından bir ay önce Trabzon'a gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan konuyla ilgili bir açıklama yaptı. Trabzon gazeteleri ve haber sitelerinde yer alan açıklamada ulaştırma ve Altyapı Bakanı'nın şöyle dediğini görmekteyiz:
“Planladığımız ve proje çalışmalarını yürüttüğümüz Erzincan- Gümüşhane- Trabzon demiryolu projemiz de devam ediyor”
Şimdi bu iki açıklamayı yan koyduğunuzda ne düşünürsünüz?
Giresun milletvekili Öztürk; “Güzergâhla ilgili verilmiş bir karar yoktur” derken Bakan Turhan “Planladığımız ve proje çalışmalarını yürüttüğümüz…” diyor.
İnsanın aklına şöyle geliyor ister istemez: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının bir güzergâh kararı var, bununla ilgili proje çalışması yapıyor ancak bundan Giresun milletvekili Cemal Öztürk^ün haberi yok.
Ya da gerçekten verilmiş bir karar yok ancak bakan Trabzonlulara seçim öncesi hoş bir söylemde bulunuyor. Başka bir izahı var mı bu iki açıklamanın?
Bize sorarsanız, biz Cemal Öztürk'ün açıklamasını daha gerçekçi bulduğumuzu söyleyebiliriz. Bu coğrafyada kimse demiryolu yapmak gibi bir çalışmaya girmez bu aşamada, demiryolu taşımacılığını 70 yıl önce terk etmiş bir ülkede.
Her seçim öncesi siyasilerimiz tarafından ısıtılıp ısıtılıp önümüze konur bu demiryolu söylemleri temcit pilavı gibi.
Ve çok siyasetçi gelir geçer bu bölgeden ancak demiryolu bir türlü gelip geçemez.
Bölge insanı da bu güzel düşle yaşamaya devam eder… Daha ne olsun! 


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


pooq pooq 28.03.2019 00:53

demiryolu bölgenin jeopolitik yapısıileilgili,keza sanayide öyle.1958...1978

yukarı çık