• 27 Kasım 2013, Çarşamba 8:51
NihatÖztürk

Nihat Öztürk

MARMARAY İSTANBUL'UN ULAŞIM SORUNUNU ÇÖZER Mİ?
 Avrupa'yla Asya'yı İstanbul Boğazı'nın altından birbirine bağlayan raylı sistem ulaşıma açıldı. Üsküdar'dan Sirkeci'ye ulaşım dört dakika… İnsanın inanası gelmiyor. 
Geçen hafta İstanbul'daydık. Biz de özellikle merakımızı gidermek için deniz altından Üsküdar'dan Yenikapı'ya geçtik. Sirkeci istasyonu açılmamıştı. Onun için çıkışımız Yenikapı'dan oldu.
Gerçekten müthiş bir proje… İstanbul Boğazı'nın tabanına tüpler döşeyerek bir metro yolu oluşturmak ve buradan hızlı trenle üç- dört dakikada Boğazı geçmek olağanüstü bir şey!
Ulaştırma Bakanlığı haklı olarak bu projeyle övünüyor. İstanbul'un her yanı bu projenin tanıtım afişleriyle dolu. 19 Kasım 2013 tarihli İstanbul gazetelerinin arka sayfasında tam sayfa teşekkür ilanı.
15 günde 5 milyon yolcu kıtalar arası yolculuk yapmış.
İlk açılış ücretsiz olduğu ve insanlar deniz altından geçişi merak ettiği için yoğun bir ilgi olmuş Marmaray'a. Şimdi Marmaray'la karşıya geçen yolcu yoğunluğunda bir olağan üstülük gözlenmiyor. Günlük akış devam ediyor. 
Peki, Marmaray İstanbul'un ulaşım sorunun çözer mi? 
Kendi güzergâhında çözer. Ama yan kollarda mümkün değil. Üsküdar'dan Sirkeci'ye gidenlerin sorunun çözer ancak Üsküdar'dan Beşiktaş'a gidenlerin sorununu çözmez. Kadıköy'den Karaköy'e gidenlerin sorununu çözmez. Beykoz'dan Yeniköy'e gideceklerin sorununu çözmez.
Üsküdar'dan Beykoz'a gidenlerin ulaşımda yaşadıkları sorunlar ortadan kaldırmaz. 
İstanbul için, Türkiye için çok önemli bir projedir ancak İstanbul'un ulaşım sorununa katkısı kendi güzergâhı dışında çok fazla olmayacaktır.
İstanbul'un trafik sorunu biz Giresunluları ilgilendirir mi? Elin Marmaray'ından bize ne! Biz, yolumuz İstanbul'a düştüğünde deniz altından bir yolculuk yapalım düşüncesiyle ve merakımızı gidermek için Marmaray'a ya bineriz ya binmeyiz! 
Öyle bakmamak lazım… İstanbul denilince akla İstanbul'da yaşayan Giresunlular gelir. TÜİK' in 2011 yılı göç araştırmasına göre İstanbul'a göçen iller sıralamasında Giresun üçüncü sırada yer alıyor. 
Beykoz, Eyüp, Zeytinburnu ve Beyoğlu'nda yoğun bir Giresunlu nüfusu var. İstanbul'daki Giresunlu nüfus Giresun'dakinden fazlaymış. 
Tabi başka iller de var.
Tablo böyle olunca İstanbul'un metrosu da, metrobüsü de, gemisi de, otobüsü de Giresunluları ilgilendiriyor. Dahası; Marmaray'ı da, üçüncü köprüsü de, yeni havaalanı da, çevre yolu da Giresunluların ilgi alanına giriyor.
Bir de bizim gibi İstanbul'da sürekli yaşamayan Giresunlular var. Her yolları İstanbul'a düştüğünde şuradan şuraya nasıl gidilir diye kafa yoranlar var. 
Bir de böyle gazetelerde televizyonlarda İstanbul'un şehir içi ulaşımıyla ilgili projelerin haberlerini gördüğünde merek edenler var. 15 günde 5 milyon yolcu Marmaray 'la kıtalar arası yolculuk yaptı ilanını görürsünüz de merak etmez misiniz?
İstanbul Boğazı'nı deniz altından geçmek nasıl bir şeydir demez misiniz? Ülkenin bu süper projesinin gerçekleşmiş halini görmek istemez misiniz?
Bir süre daha merak konusu olacaktır Marmaray; sonra diğer ulaşım birimleri gibi sıradanlaşarak İstanbul'un karmaşasında kaybolup gidecektir, diğer kaybolanlar gibi.
Türkiye'ye ve İstanbul'a hayırlı olsun. 

MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


SON DAKİKA HABERLER

yukarı çık