• 13 Kasım 2019, Çarşamba 16:32
NihatÖztürk

Nihat Öztürk

GİRESUN ÇEVRE YOLU

Giresun'da günden güney çevre yolu… Sosyal medyada ve yerel basında en çok üzerinde durulan konu Giresun'un güneyinden transit bir çevre yolu yapılması.
Çok ilginçtir, Karadeniz sahil yolu yapılırken de Giresun şehir geçişi en çok tartışılan konuydu. Belli ki tartışma bitmemiş. O gün yapılamayanlar bugün karşımıza çıkıyor.
Bundan daha ilginç olanı ise bugün bu gerçekleri gördüğü halde hâlâ aynı yolun bazı düzenlemeler yapılarak kullanımında ısrar edenlerin düştüğü durum olmalı.
Efendim, şehrin bazı bölümlerinde yolun alt tünellere alınmasıyla sorun çözülebilirmiş. Adına dal- geç denilen bir yöntemle aynı güzergâhın kullanımında ısrar edenler var, nedense!
Bunun bir çözüm olmadığını Ordu gördü, Trabzon gördü, Ünye gördü ancak Giresun göremiyor. Artık her yerleşim birimi transit karayolu taşımacılığını şehir içinden uzaklaştırmaya çalışıyor. Doğrusu da bu zaten… 
Bu şehir bu ağırlığı, bu gürültüyü çekmek zorunda mı?
En başa dönersek; Karadeniz duble yolunun ilk güzergahı da bu değildi. İlk çalışmalarda sahilden 6 – 7 Km içeriden, yani güneyden geçecek bir hat düşünülmüştü. Bu ana yoldan il ve ilçelere inen dikey yollar tasarlanmıştı. Öyle deniz doldurmak ve kıyı özelliğini bozmak falan da yoktu.
Sonra bu yolun çok maliyetli olacağı öne sürülüp, uzun tüneller ve viyadüklerin yapım maliyetleri ile kamulaştırma bedelleri değerlendirilerek vazgeçilmiştir. Bunun üzerine deniz dolgusun öne çıktığı ve sahilden geçen bir güzergâhta karlar kılınmış. 
Bu projenin de özellikle çevre açısından ve taşıma maliyeti bakımından gerçekçiliği çok tartışılmış olsa da sonun gerçekleşmesi sağlanmıştır. 
Ancak bu gün gelinen nokta da görünen o ki Giresun şehir geçişinde sorunlar bitmemiştir. Yeni bir güzergah arayışı Giresun'un gündemindedir.
Her ne kadar yapımı uzasa da Ordu güney çevre yolu iyi bir örnek olarak karşımızda durmakta… Ordu, şehir içi trafik yükünü şehir dışına atmayı başarmıştır. 
Aslında Giresun güney çevre yolu için de bir proje çalışması olduğu biliniyor. Transit karayolu taşımacılığını şehir dışı güzergâhlardan yapmak bir zorunluluk olarak karşımıza çıkmıştır artık. Her gün biraz daha yoğunlaşan karayolu yükünü şehir merkezlerine yüklemenin çok da doğru bir uygulama olmadığı görüşmüştür.
Bütün bu tartışmalar sürüp giderken Adalet ve Kalkınma Partisi Giresun Milletvekili Cemal Öztürk' ün açıklaması yüreklere su serpmiştir. Konuyla ilgili bir açıklama yapan Cemal Öztürk özetle şu bilgileri paylaştı Giresunlularla: 
Bu güzergâhtan yapılacak bir yolun projesi hazırlanıyor. Hatta çizim aşamasının sonuna gelinmiş. Yaklaşık 49 Km. olacak Giresun güney çevre yolunun projesini özel bir mühendislik bürosu çiziyor. İmar sorunlarından dolayı çizim işi uzamış.
Ordu Gülyalı'dan, Ordu çevre yolunun bitiminden 2 Km sonra ve havaalanına giriş verilerek başlayan güzergâh Piraziz, Bulancak ve Giresun merkezden geçerek Keşap'ta tekrar sahil yoluna kavuşuyor.
Hat boyunca 18 adet köprü ve viyadük bulunuyor. Bunların toplam uzunluğu 2.7 Km. 
Yine bu yolda 21 adet tünel ve 9 tane de köprülü kavşak var. 
Karayolları Genel Müdürlüğü bu güzergâhı 6. 8. 2018 tarihinde onaylamış ve sondaj çalışmalarına devam ediyor. Tünellerin ön plan projeleri de onay aşamasında. Proje çizim ihalesi ise 12. 5 2020 de tamamlanacak. Buraya kadar anlatılanlar işin proje kısmı. Yani daha proje çizim aşamasında Giresun güney çevre yolu.. Yapım programına alınıp ihale edilmesi falan daha sonraki işler olarak tanımlanabilir. Yapımın ne kadar süreceği de farklı bir konu. 
Sayın Öztürk'ün açıklamasını bitirdiği cümleyle tamamlıyoruz yazıyı: Hemşerilerimiz müsterih olsun, projenin yakın takipçisiyiz. Biz de efendim! 


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık