• 27 Eylül 2018, Perşembe 9:00
NihatÖztürk

Nihat Öztürk

GEZİ NOTLARI
 Görele Şair ve Yazarlar Derneği son bahar dönemi kültür gezisini Giresun'un turistik yörelerini gezerek hayata geçirdi. Bu gezi sırasında da bazı notlar aldı.
Aldığı bu notları da özellikle ili yönetenlere duyurmak istiyor. Başta siyasetçiler olmak üzere il yönetiminde görev yapan hemen herkesin bilgi sahibi olmasını istiyor.
Gezi Yağlıdere yoluyla başladı. Tarihi bir yerleşim yeri olan Çakrak Köyü ve Çıkrık Kapı yaylasına ulaşıldı. Ulaşıldı derken bu ulaşım hiç de kolay olmadı. Yağlıdere ilçesinden sonra ciddi anlamda yol sorunu var.
Aslında bu yol Espiye- Alucra yolu; Karayolları ağında olan bir yol. Yol yüzeyi düzgün, çizgi ve işaretlerde bir sorun yok. Sorun yolun dar, virajlı ve rampa olmasında.
Geziye katılanlar bir o yana bir bu yana savrulmaktan helak oldular deyim yerindeyse.
Yağlıdere vadisi tarihi kemer köprüleriyle yer alır Giresun turizm rehberlerinde. Bu köprüleri görmek gerek. Trabzon ve Rize yöresinden fotoğrafları yayınlanan kemer köprülerden geri kalır bir yanları yok.
Çakrak Köyü tarihi bir yerleşim alanı. Kilise kalıntıları var ancak ciddi anlamda tahrip edişmiş. Bir dini yapı ve bir kültür mirası olarak koruma gibi bir endişemiz hiç olmamış. İçinde yabani bitkilerin adam boyuna ulaştığı bu yapılar böyle giderse yakında yıkılarak yerle bir olur gibi görünüyor.
Çıkrık Kapı yaylası 6500 metre uzunluğundaki taş duvarıyla tanınıyor. Bu duvarın Çin Setti'nden sonra dünyadaki en uzun duvar olduğu söyleniyor. Yaklaşık 1 metre yüksekliğinde ve harçsız kuru duvar olarak yapılmış.
Çıkrık Kapı Yağlıdere ile Alucra'nın sınır noktasında bulunuyor.
Çıkrık Kapı'dan Kümbet'e geçmek çok kolay oldu. Bu yol yeni yapılmış ve yayla yolu ölçeğinde çok rahat bir yol. Geniş ve asfalt kaplı... Heyelanlı kesimlere duvarlar yapılmış.
Kümbet'in doğal güzelliğine diyecek yok. Uzundere vadisi bu mevsimde her zamankinden daha güzeldi.
Görele Şair ve Yazarlar Derneği Kümbet'ten sonra Eğribel'e yöneldi. Eğribel'de en dikkat çelici gözlemleri Eğribel Tüneli'nin yapılıyor olması oldu. Eğribel Tüneli yıllardır Giresun'un Giresunlunun gündemindeydi.
Ancak sadece tünelin yapılıyor olması yeterli değildi. Tünelin bağlantı yolları da yapılmalıydı. Dereli- Eğribel arası hala bildikleri yoldu. Dar, virajlı ve rampa… Tünel Eğribel geçişini kısmen rahatlatsa da yolun da tünelle birlikte yapılması gerekirdi.
Asarcık virajları döne döne bitmek bilmiyor.
Eğribel- Dereli arasındaki karayolundan inerken en dikkate değer yapı Halil Rıfat Paşa Tüneli'dir. Çok yüksek bir kaya delinerek tünel yapılmış. Tünel çok doğal bir görünümde… İçi ve üstü betonlanmamış. Fotoğraflar çekildi ve Mavi Göl'e yöneldi şair ve yazarlar.
Mavi Göl son yıllarda duyurdu adını. Çok iyi bir tanıtım yapılmış. Ancak ziyaretçiler için gerekli, alt yapı yapılmamış. En başta araç park sorununu gözlüyor insan. Ziyaretçiler araçlarını Dereli- Şebinkarahisar karayolunun üzerine park etmek zorunda kalıyorlar.
Bir çalışma var. Göle inecek merdivenler yapılıyor.
Aslında bu alan Kuzalan Tabiat Parkı adıyla bir bütün olarak değerlendiriliyor. Kuzalan Şelalesi de bu alan içinde yer alıyor. Geniş alanda yürüyüş yolları, mağaralar ve piknik alanları var. Sadece bu alan bile başlı başına değerlendirilebilir.
Şelaleye yakın bir yerde bir araç park alanı ve dinlenme yerleri yapılmış. Ancak araç park ücreti çok yüksek… Geçerken uğrasanız bile gün boyu kalmış gibi ücret alıyorlar. Bir çay içimlik araç parkına giren Görele Şair ve Yazarlar Derneği üyeleri 32 TL para ödeyince çok şaşırdılar.
İstanbul Esenyurt adresli bir şirketin işlettiği araç parkının yüksek fiyatı ziyaretçileri kaçırabilir endişesi taşıyor insan. Bu tespitten sonra Görele'ye dönen dernek üyeleri yorucu ama verimli bir gün yaşamanın keyfiyle gelecek gezinin hayalini kurmaya başlamışlardı.

MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık