• 31 Mayıs 2015, Pazar 10:17
NihatÖztürk

Nihat Öztürk

ÇILGIN PROJE VE MEGA KENT
 Sandığa nasıl yansıyacağını seçimlerden sonra görecek olsak da bu seçim kampanyasının amiral gemisi CHP'dir. Seçim programını ve projelerini erken açıklamasının bir avantaj olduğunu söyleyebiliriz.
Diğer muhalefet partileri de rakamsal değişikliklerle ifade ederek neredeyse aynı başlıkların üzerinden geçiyorlar.
İlk kez iktidar ana muhalefetin arkasından giderek “ Bunların projelerini ve vaatlerini ciddiye almayın” demek zorunda kaldı. En çarpıcı söylemleri de “Kaynağı nereden bulacaklar?” oldu. 
Aslında kaynak dedikleri, adil vergi dağılımıyla çok kolay sağlanabilecek bir değerden ibaret. Bunun üzerinde ayrıca durulabilir.
CHP'nin Mega Kent projesi de çok geniş yankı buldu. İktidar derhal bu projeyle ilgili açıklamalar yapmak durumunda kaldı.
Bu bana 2011 yılını hatırlattı.  2011 yılında yapılan seçimde iktidarın en önemli söylemi Kanal İstanbul projesiydi. Çılgın Proje… O zaman da muhalefet bu gün iktidarın söylediklerini söylüyordu. Geçen zaman içinde Kanal İstanbul'a ne olduğunu kimse merak etmiyor, bugün iktidar ağzına bile almıyor ama o dönemde çok iyi iş yapmıştı.
Kemal Kılıçdaroğlu' nun açıkladığı Mega Kent projesine ilk tepkiyi Başbakan Ahmet Davutoğlu verdi. İntihal dedi. 15 yıl önce yazdığı Stratejik Derinlik isimli kitabından aşırma olduğunu söyledi. 
Sonra 2035 yılının hedef gösterilmesini eleştirenler oldu.  2011 yılında Kanal İstanbul'a ses çıkarmayanlar Mega Kent projesini hayali buldular.
Eğer buradan bakacaksak biraz insaflı olmak durumundayız. Kanal İstanbul'un ilk olarak 16. yüzyılda düşünüldüğünü hatırlamak zorundayız. Eğer kaynaklarım beni yanıltmıyorsa 1550 yılında gündeme gelmiş Kanal İstanbul. 
Yakın tarihimizde, 1990 lı yıllarda da konuşulmuş. Ölçüleri bile hemen hemen aynı. 1990 yılında 47 Km. uzunluğunda, 100 metre genişliğinde ve 25 metre derinliğinde bir kanal projesi yapılmış. 
1994 yılında DSP seçim bildirgesinde yer vermiş Kanal İstanbul'a.
Peki; 2011 yılında çılgın proje olarak sunulan Kanal İstanbul'un ölçülerine bakar mısınız? Uzunluk 45 Km, genişlik 150 metre ve derinlik 25 metre. 
Eğer bir intihal (Aşırma) varsa çılgın projenin sahipleri 90 lı yıllardan bir aşırma yapmış olmasınlar! 
Kanal İstanbul'la Mega Kent projesi arasında yapım süreleri anlamında da çok yakın benzerlikler var. 2011 de gündeme gelen Kanal İstanbul için 2023 de tamamlanacak denilmiş. 2015 de ortaya atılan Mega Kent için de 2035 yılı hedeflenmiş.
Projelerin büyüklüğü dikkate alındığında Kanal İstanbul için verilen süreyi eleştiremeyenler Mega Kent için öngörülen süreyi eleştirebiliyorlar.
Bunların ikisi de seçim dönemlerinde gündem oluşturmak için ortaya konulmuş seçim vaatleridir derseniz o zaman sorun kalmaz. Ama birisini yere göğe sığdıramazken diğerini yerin dibine batırırsanız o noktada sizin gerçekçiliğiniz sorgulanır demektir. 
2011 yılında sırf iktidarın söylemi, 2015 yılında sırf muhalefetin söylemi diye bakarsanız bu anlayışla içinde bulunduğunuz kısır döngünün dışına çıkamazsınız. Taraf olmaktan öteye geçemezsiniz. 
Kanal İstanbul seçim döneminden sonra bir daha gündeme gelmediyse Mega Kent de seçimlerden sonra bir daha ağızlara alınmayabilir. Burada bizlere düşen teraziyi doğru tutmak olmalı. Eleştirilerde gerçekçi değerler üzerinden yorum yapmalı. 
Yine de her iki projenin ülkem adına hayata geçirilmesinden yanayım ancak yapılabilirliklerine biraz daha tarafsız ve gerçekçi bakmak zorundayım.      

MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık