• 09 Ekim 2015, Cuma 16:43
NihatÖztürk

Nihat Öztürk

BİMER MUHTARA SORMUŞ
 Açılımı Başbakanlık İletişim Merkezi olan BİMER' le ilgili 30 Temmuz 2015 tarihinde bir yazımız yayınlandı. O yazımızda BİMER' e iletilen bir başvurunun seyrinden söz etmiş ve BİMER' de başvuruların nasıl yol aldığını özetlemeye çalışmıştım. 
Başbakanlık İletişim Merkezi adı vatandaşlara çok iddialı gelecektir. Yani buraya yapılan başvurulardan mutlaka sonuç alınabileceğini düşüneceklerdir.  
Öyle değil! 
BİMER kendisine ulaşan başvuruları ilgili kurumlara ileten bir dağıtım merkezi sadece. Bakmayın adının öyle anlı şanlı olmasına. 
O yazımızda geçen 478559 nolu başvurunun BİMER tarafından Giresun Valiliğine, oradan da Tirebolu Kaymakamlığına gönderildiğini dile getirmiştim.  
İşler uzayınca başvuru sahibi BİMER' e yeniden başvurarak müracaatıyla ilgili son durumu öğrenmek istedi. Onun numarası ise 834704. 
Aslında olay oldukça basit… Tirebolu'nun bir köyünde yaşamakta olan başvuru sahibi köy yolunda betonlaması yapılmayan 95 metrelik kesimin betonlanmasını istiyor. Bunun için de BİMER' e başvuru yapmış. 
BİMER üzerinden başvuruyu alan ilçe kaymakamlığı da bir teknik eleman gönderip konuyu yerinde inceleme yerine muhatara sormuş. Muhtardan aldığı bilgi üzerine de başvuru sahibine cevap yazmış. 
Sorun muhtarın çözeceği bir sorun olsaydı muhtar zaten çözerdi. Demek ki muhtarı aşan bir konu… Kaldı ki konu biraz da teknik bir konu.  
Sanırsınız ki bütün muhtarlar inşaat mühendisi. Şöyle bir bakıyorlar ve şıp diye karar veriyorlar. Bu tür konuları muhtarlara havale etmek işin kolayına kaçmak olmalı.  
İnsan, böyle bir başvuru aldığında önce gidip yerinde görmek istemez mi? Vatandaşın talebi makul olmayabilir, başvuru sahibi gereksiz bir çalışma istiyor olabilir. İşin boyutu bütçe imkânlarını zorlayabilir. 
Talebin yerinde incelenmesi gerekmez mi? Başvuru sahibi dilekçesinde bütün detayları anlatamamış olabilir. Gelen teknik eleman farklı ayrıntılar görerek değişik çözümler sunabilir. İşin önemini görerek öncelik sıralamasına alabilir. Ya da gerekli görmeyebilir. 
Ancak tüm bunlar sahada, gözle görülerek yapılacak işlerdir. 
Muhtara sor ve o ne derse öyle yap, başvuru sahibi de BİMER' den medet umsun! 
Başvuru sahibi muhtara oy vermeyen ve ya rakibi destekleyen biriyse o muhtar o başvuru için olumlu ifadeler kullanır mı? Yapılacak işe de yapmayın deme ihtimali yok mu? 
Vatandaşla muhtar arasında bir husumet varsa ne olacak?  
Burada eleştirdiğimiz işin yapılması veya yapılmaması değildir. Sonunda devletin yoludur, o yöre insanı da o yolu kullanmaktadır; betonlamasanız ne olur betonlasanız ne olur!  
Ama bu tür başvurularda işi muhtarların üzerine yıkmak kolaycılığa kaçmaktır.  
İnsan, bir zahmet edip bahsedilen yere kadar bir gidiverir ve gözleriyle görüp ondan sonra karar verir.  
O zaman vatandaşın BİMER' e ne ihtiyacı var? Teknik konular dâhil her şeye muhtar karar verecekse ötekilere ne ihtiyaç var?  
Demokrasilerde seçilmişler çok önemlidir, demokrasinin olmazsa olmazlarıdır ancak bazı konular muhtarları aşacak kadar teknik bilgi ve birikim isteyen konulardır. Yıllarca köy yollarının betonlanması işini de muhtarlara verdiniz ve bugün o betonları tamir etmekle uğraşıyorsunuz.  
Başbakanlık İletişim Merkezi kurmak sizi daha azametli mi gösteriyor, bütün mesele bu mu? İşinizi muhtarlar yapacaksa Muhtarlık İletişim Merkezi, MİMER kurmanız daha doğru olmaz mıydı? 

MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


SON DAKİKA HABERLER

yukarı çık