• 14 Mayıs 2015, Perşembe 9:20
NihatÖztürk

Nihat Öztürk

ARŞİVDEN BİR HABER
Demiryoluna Bakanlık Okeyi!
Ulaştırma Bakanlığı, Tirebolu – Diyarbakır arasında planlanan 630 Km.lik GAP hattına 51 Km. ilave yapılarak Giresun'a kadar güzergâh oluşmasını sağladı. 
Yeşilgiresun Gazetesi'nde yayınlanan bu haber ne kadar heyecan verici değil mi? 
Arşivden bir haber dediğimize göre o gazetenin tarihini de verelim: 18 Ekim 2004.
Evet; yaklaşık on yıl önce yayınlanan bu haberden sonra bugün “ Demiryolundan ne haber” diye sormaz mısınız?
Adalet ve Kalkınma Partisi hükümetinin ikinci yılı, Binali Yıldırım Ulaştırma Bakanı, İbrahim Yamak Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı… 
Giresun Ticaret ve Sanayi Odası Ulaştırma Bakanlığına başvurarak Giresun'un bir ulaştırma merkezi haline getirilmesini talep ediyor. Deniz ulaşımının mümkün olmasına rağmen bunun kullanılmadığını dile getiriyor ve demiryolu taleplerini iletiyor Ulaştırma Bakanlığına.
Ulaştırma Bakanlığı da bu talebe yazılı bir cevap gönderiyor.
Bakalım dönemin Ulaştırma Bakanı neler buyurmuş:
“Karadeniz Ekonomik İşbirliği çerçevesinde kuzey limanlarımızda yaratılacak ilave kapasitenin İç Anadolu Bölgesi'ne ve güney limanlarına ulaştırılması ve bununla birlikte Karadeniz'in GAP- Suriye ve Irak'la bağlantısının sağlanması amacıyla Trabzon- Tirebolu- Gümüşhane- Diyarbakır arasında 630 Km. uzunluğunda bir demiryolu hattı planlanmıştır.”
Yorumları sonraya bırakarak bakanlığın yazısından alıntı yaparak devam edelim.
“Hattın ilk olarak 1985 yılında fizibilitesi yapılmış olup 1997 yılında yeniden güncellenmiştir. Yapılmış olan her iki etüt sonucunda da hat fizibil çıkmamakla birlikte uygulama projesi ve yapım işleri ileriki yıllarda bütçe imkânları çerçevesinde yatırım programına alınabilecektir.”
Ulaştırma Bakanlığı burada Giresun'a özel bir jest yapıyor. Şöyle ki:
“Bu hatta 51 Km.lik ilave yapılarak Tirebolu- Giresun arasına güzergâh oluşturulmuştur. 1995 yılında KTÜ' ne fizibilite etüdü yaptırılan ve fizibil olduğu anlaşılan bu hat Trabzon- Tirebolu- Erzincan bağlantısının sağlanmasını müteakip değerlendirilecektir”
Özetleyelim mi? Karadeniz Ekonomik İşbirliği çerçevesinde kuzey limanlarımızda yaratılacak ilave kapasitenin güney limanlarına ulaştırılması ve Karadeniz'in GAP'a, Suriye'ye ve Irak'a bağlanması için bir demiryoluna ihtiyaç var. 
Bunun için, Trabzon- Tirebolu- Gümüşhane üzerinden Diyarbakır'a ulaşacak bir demiryolu planlanmış. 1985 ve 1997 yılında bu güzergâhta bir etüt yapmışlar ancak çok verimli olamayacağı anlaşılmış. 
Buna rağmen ileriki yıllarda bütçe imkânları çerçevesinde yatırım programına alınabilecekmiş. 
Verimli olamayacak bu yolu neden yatırım programına alacakları ise bir başka konu!
Hazır elleri değmişken 51 Km.lik Tirebolu- Giresun arasını da yapacaklarmış. Yalnız bu hattı Trabzon- Tirebolu- Erzincan arasını tamamladıktan sonra yapacaklar.
İnsanın hey gidi günler hey diyesi geliyor.
Bu yazıda geçen isimlere ve yerler bakar mısınız? On yılda neler değişmiş. Ne İbrahim Yamak GTSO Başkanı ne de Binali Yıldırım Ulaştırma Bakanı… 2004 yılının Irak'ı ve Suriye'sinin yerlerinde yerler esiyor. Karadeniz Ekonomik İşbirliği'ni hatırlayan kalmadı.
Ve bu demiryolu hattının herhangi bir kesimine bir kazma dahi vurulmadı.
Şimdi seçim zamanı, yeniden gündeme gelirse yerel gazetelerin sararmış sayfaları arasında yer alan bu haberde geçen bilgileri konuyu gündeme getirenlere hatırlatasınız diye biraz arşiv tozu yutalım istedik. 
Ama haksızlık etmeyelim: Hayali bile güzelmiş! 

MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık