• 21 Eylül 2018, Cuma 17:13
HayrettinGünay

Hayrettin Günay

AHMET KAÇAR'IN ARDINDAN (13)
 1960 sonrasında Ahmet Kaçar, Görele'de sürekli gündemde olan addır. Artık ilçe ola­rak Görele'den ayrılan Eynesil'deki memurluğu emekli olana dek sürecektir. Söyleşilerin, şakaların, gırgırların, Türkiye'yle, dünyayla ilgili konuların, cumhuriyetin, demok­rasinin, tarihin, ekinin... konuşulduğu ortamlarda "dokundurmalı" yaklaşımıyla aranan ad Ahmet Kaçar'dır.
Görele'de çevresinde sanatçılar, aydınlar toplanır. Onların bulunduğu ortama Görele dışından gelenler de vardır.
Bu yıllarda Görele'de önemli bir dernek kurulur: Ahmet Kaçar başkanlığında Görele Güzel Sanatlar Cemiyeti.
Gelişmiş demokrasilerin altyapısında dernekler, uğraşı Örgütleri, sendikalar vardır.
Ahmet Kaçar bir aydın olarak bunu bildiği için arkadaşlarını da yönlendirerek dernekleşirler, yeni anayasanın özgürlükleri genişleten anlayışından yararlanarak küçük bir il­çede demokrasimize katkı sunarlar.
Ressam Burhan Temel'in Görele Kültür Sanat Sempozyumundaki bildirisine göre Ahmet Kaçar'ın başkanlığındaki dernekte Önemli adlar üyedir: Turgut Uzunömeroğlu, Basri Bayram, Burhan Temel, Sabahattin Karaahmetoğlu, Sabrı Özdemir...
Dernektekilerin ortak yönlerinden biri de Cumhuriyetçi, Atatürkçü, Laik, Demokrat, Özgür­lükçü... olmalarıdır. Bu anlayıştakiler 1950 sonrasında ABD güdümündeki düzenlemelerle izlendikleri için kimi kesimlerce "kuşkuyla" anılırlar. Çoğunca da karalanırlar. Mato, So­ğuk Savaş Dönemi böyledir. Böyle olduğu için Ahmet Kaçar gibi aydınların kurduğu sanat derneğinin karşısına ABD yararına algı oluşturmak için "........... Mücadele" derneği kurulur...
Dernek sonrasında Ahmet Kaçar'ın yazdıkları bireysel, kişisel şiirler yavaş yavaş ye­rini toplumcu taşlamalara, düşünsel rubailere bırakır. Bu örnekler onun olgunluk döne­minin de yansımasıdır.
Ahmet Kaçar'ın Görele'deki küçücük "bekar" dairesi sanatçıların hafta sonları uğrak, çalışma yeridir. Odanın birinde Burhan Temel resim yapar. Ahmet Kaçar'ın yazdığı bir şiire Sabri Özdemir beste uğraşındadır. Ressam Turgut Uzunömeroğlu'nun da gelerek renk­leri, ışıkları, gölgeleri "resimleşterdiği" olur.
Ahmet Kaçar'la Sabri Özdemir işbirliği günün birinde verir meyvesini:

B0Ş GELİN ODASI

Alnımda çizgiler saçımda aklar
Her sevinç bitmemiş bir acı saklar
Dokunsam titreşip ağlayacaklar
Boş gelin odası yaslı duvaklar

Söylemek isterim gelmez dilime
Saadet olacak tek bir kelime
Seneler bir alev düşer elime
Boş gelin odası yaslı duvaklar

Ahmet Kaçar'ın şiiri Sabri Özdemir'in "ilk ve son" bestesi olarak şarkılaşır... Bu şarkıyı Sabri Özdemir öğretmenimi , Fethi Karamahmutoglu öğretmenimi anmak için on­ların "kayıtlarında" kimilerde dinliyordum. Boş Gelin odasını bundan sonra Ahmet Kaçar için de resim, şiir, beste çalışmasının yapıldığı benim de birkaç kez çıktığım "Bekar Daire"nin anısına dinleyeceğim...
Ahmet Kaçar son yıllarında Bayrağım Ayla Yıldız adıyla bir Görele türküsü, Dereli'de Salon Çayır adıyla bir Giresun türküsü besteledi.
İki türküyü de bir gün akşama dek Cillioğlu'nda Ahmet Kaçar'ın evinde "meşk" ettik.
Üç kişiydik: Ahmet Kaçar, Sami Günay, Hayrettin Günay. Ahmet Amca, Sami Günay'ın kemençesini çok beğenirdi. Onun çalışında "Karaman"dan sesler bulurdu. Bu nedenle Sami Ağabay'i yeğlemişti...

MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık