• 30 Kasım 2016, Çarşamba 7:54
GürselEkmekçi

Gürsel Ekmekçi

YÜZ ÖLÇÜMÜ
 Babamın şemsiyesi araba gibiydi aynı.
Veya ben çok minik.
Bütün sülale o şemsiyenin altına sığabilirdik gibime gelirdi.
**** ****
Paraşüt de sayılırdı biraz...
Karadeniz'in hiç eksik olmayan o fırtınasında, öğlen yemeği için babamı beklerken ablamla, apartmanın 4. katındaki penceremizden denize doğru bakar;
-''Şimdi babam şemsiyesiyle uçarak gelip balkona konsa''..
Der, gülerdik.
Artık gülemiyoz.
**** ****
Yeri doldurulamaz bi boşluktur O'ndan geriye kalan.
Pazar yeri şemsiyesine sığınsan,
Nafile..
**** ****
Sunay Akın'ın seveni de çok sevmeyeni de.
Yeni ünlendiği ilk yıllarında;
-''Tatlı su aydını'' diye eleştirildi sevgili ağabeyim.
Bense hep sevdim O'nu. Laf söyletmem. Sunay Akın'a ağzını açabilmek için ilk önce şöyle bi şiiri yazabilmen lazım;
''anımsar mısın bilmem
yağmurun bardaktan
boşanırcasına yağdığı o günü
hani şemsiyeyi iyice çekip başımıza
dudaklarımla hesaplamıştım
yüz ölçümünü''..
**** ****
Şimdilerde saçmalamaya başladığı falan.
İktidara göz kırptığı filan. Akil adam, makil adam durumları...
Bi gün çıkar meydan yerine, açıklar helbet.
Gerisini o zaman gonuşuruz.
Er meydanında yer alabilmen için, önce sevdiceğinin yüz ölçümünü bilecen.
**** ****
Geride kaldı 4. kat penceresi. Evlendi ablam.
Eniştem... Ablamın eşi yani.
Geçen gece şemsiyesini bizim Masal'da unutmuştu.
Çıkarken aldım yanıma, eve götüreyim, sabah gider bırakırım diye.
Evde unutmuşum.
**** ****
Eşimi aradım.
-''Gelirken getirir misin''?
-''Nerdesin, oraya getireyim??
-''Dernekteyim''..
Malesef, eli boş geldi eşim..
Dolmuşta unutmuş.
**** ****
Allah'tan, aynı apartmanda oturuyoz dolmuşun saabıyla.
Eşim unuttu ya, benim sanmış.
Yoktum.
Derneğe bırakmış.
**** ****
Ertesi gün..
Gençlik Kolları Başkanı'm nerden bilecek?? Masamın yanında duruyo bi kimsesiz şemsiye. Çok yağmurlu bi akşam, almış yanına.
Masal'a  da gelmiş.
Çıkarken şemsiyeyi mekanda unutmuş.
**** ****
Baldızıma emanetti o anda mekan.
Dışarıda işlerim var idi.
-''Aaa, bizim Gürsel'in diğil miydi bu''?
Giderken bize götürmüş.
**** ****
Eşim aradı tabi;
-''Yaa bu şemsiye ne zaman eve geri geldi''??
-''Ne diyon canım''??
**** ****
Taksi tuttum sırf.
Çok titizdir eniştem. Mahçup olmiyim.
İnerken şemsiyeyi takside unutmuşum.
**** ****
Nihayet dün...
Taksici Cemal Abi arıyo:
-''Ula Gürsel, tesadüfen eniştenin işyerine gittimdi.. Bıraktım şemsiyesini''.
**** ****
Yani demem o ki sevgili kardeşlerim.
Yüz ölçümü önemlidir..

MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık