• 20 Kasım 2013, Çarşamba 9:57
GürselEkmekçi

Gürsel Ekmekçi

TAYLAN ABİ
 Rakip kaleci, günler öncesinden büyük konuşmuştu;
-''Ben, bu Metin'den gol yersem futbolu bırakacam ulan''!!
Küçük yer Giresun'umuz. Hiç kuşkusuz, dostça bi şakalaşma da içeren bu iddia dilden dile dolandı hemen. Yerel basına haber bile oldu.
Maç günü sabırsızlıkla beklenir hale geldi şehirde.
****     ****
Giresun amatör liginin köklü kulüplerinden Sokakbaşıspor, Atatürk stadyumunda sahaya çıkarken tribünler tıklım tıklım idi o büyük gün.
Gelen geçene her maçta 3-4 gol atan ''acar santrafor'' Metin Abi de (Metin Kale) ilk 11'deydi helbet.
En önce rakip kaleciyle Metin Abi kucaklaştılar. 
Alkış-kıyamet-kahkahalar…
Sonra tribünler selamlandı.
Taylan abimse yedek kulübesinde yine. (Zaten İstanbul'da üniversite öğrencisi olduğu üçün, arada bi gelebiliyodu memlekete. Antrenmanla falan hayatta ilgisi olmadığından mecbur yedekti)
****      ****
Maç başladı. Heyecan büyük.
İlk atağı bizim Sokakbaşıspor yaptı.
Bi uzun top açıldı rakip kaleye doğru, Metin Abi fırladı aradan, kaleciyi çalımladı, dk 1 bile diğil, attı golü yine.
Rakip kaleci abimiz sahayı terk etti.
Yalvar yakar olunsa da geri dönmedi. Misal, Metin Abi'nin ricaları da fayda etmedi.
Futbolu da bıraktı harbiden.
****     ****
İkinci yarı…
60. dakkaya doğru Taylan Abimi ısınmaya gönderdi Hoca.
Gırgır-şamatanın dibi artık, Maradona olsa bu gadar alkışlanmaz, çok seviyo herkes Taylan Abimi, yıkılıyo tribün;
-''Bravo Taylan''!!
-''Hadi Taylan''!!
-''Afferim Taylan''!!
Sürekli alkışlar... Dinmek bilmeyen bravolar...
 Sanırsın, Pele oyuna giriyo!!
****      ****
Koşarak dahil oldu sahaya Taylan Abim.
Koşarak orta hakemin yanından geçti.
Ters gonuşup, sövmüştür muhtemelen, kırmızı kart gördü derhal..
Koşarak soyunma odasına geri döndü Taylan Abim.
Kimse ne olduğunu anlayamasa da, pek şiddetlendi bu kez alkışlar;
-''Bravo Taylan''!!
-''Afferim Taylan''!!
-''Yaşa Taylan''!!
****     ****
Taylan Abimi kaybettik…
Daha 50'li yaşında çekip gitti o güzel adam.
Neresinden anlatayım; Sokakbaşı mahallemden sevgili ağabeyim,
Zaman zaman İnönü tribünlerinde rasgeldiğim deli Beşiktaş'lım,
Gerçek bi solcu,
Harbi Giresun çocuğu,
İyi bi entelektüel, 
Sevgili Taylan Gülertekin ağabeyimi kaybettik.
****     ****
4 yıl tıp okudu, beğenmedi, bıraktı.
Sonra İstanbul Siyasal'ı bitirdi, sağ-sol çatışmalarının göbeğinden gelir O… Şimdikiler gibi tatlı su solcusu diğildi asla.
Herkesin bi öyküsü var, O'nunki kimbilir neydi, döndü Giresun'a hepten bigün?
En son Yeşilgiresun Gazetesi'nde kesişti yolumuz. Amatör sporlardan sorumlu yazarı idi gazetemizin. Kimselerin umrunda olmayan bi konuya adamıştı ömrünü.
Geride kaldı, masal oldu hepsi artık.
****       ****
Bense… Ortaokul öğrencisi minik Gürsel, o tribündeyim halaa;
Taylan Abim 10 saniye içinde kırmızı kart görmüş sahayı terk ediyo, bağırıyom; tüm gücümle;
-''Bravo Taylan abi''!!
Bravo abi.
Sonuna kadar bravo.
Nur içinde yatmanı diliyom bi de…

MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık