• 25 Ekim 2017, Çarşamba 9:20
GürselEkmekçi

Gürsel Ekmekçi

KAPORTA
 Yazıma, “Bizim evde 4 tane uzay mekiği var” diyip başlasam, inananım çok olur.
Ama şimdi… Evde 4 tane televizyon oldu birdenbire desem. Hiçbiriniz inanmazsınız.
Valla nasıl oldu da hemen hemen her odaya bi tv düşmeye başladı, henüz ben de eremedim sırrına. Parasal açıdan şeyedersek, hiç de öyle bi kudretim yok, bırak Tv'yi; ''Ula Gürsel, sana zahmet git de 3 tane radyo al tekno-marketten'' deseniz alamam. Mümkün diğil.
Hem zaten 3 radyoyu güdecek bi yapıda da diğilim, tamire falan götürmeye kalksam, ikisini dönüş yolunda kaybedenlerdenim.
Dur bi de başka bi bakımdan şeyedelim; misal teknolojiyle falan uzaktan yakından bi alakam da yoktur. Tv hobim neden olsun??
Bi başka açı daha olması lazım, demin aklımdaydı ama şimdi bulamadım lafın gerisini, en iyisi size bi türkü söyliyim;
- ''Cevizin yaprağı dal arasında / Güzeli severler bağ arasında / Üç beş güzel bi araya gelmişler / Benim sevdiceğim yoğ arasında''.
**** ****
(Sağolun, sağolun, beni sizler yarattınız, alkış yapan elleriniz dert görmesin.. Allah'ım iki cihanda sizi bahtiyar eylesin. Hesabınızı sağ tarafınızdan verebilmeyi nasip etsin. Gidip de öbür tarafta; ''İlla ki ben sol yanımdan hesap verecem'' diyip anarşik'lik yapmayın..
Sonra üç huri alsanız güdemezsiniz.
Ne anlatıyordum la ben)
**** ****
Hadi, diyelim, birincisini evlenirken almışızdır.
İkincisi, zaten 37 ekran, mutfakta duruyo, her evde vardır bu cins bişi, önemli diğil.
Dördüncüyü geçende annem gönderdi.
İyi de, üçüncü nerden çıktı yahu??
**** ****
(Hem, garip bi yerdir de bizim Giresun. Her odadan her kanal çekmez. Birinde atv çıkmaz, birinde kanal d puslu çıkar. Bi odada bitek ntv çeker, bi diğerinde yalnızca halk tv görünür falan.
Eşimle kızlarım oda oda dolanır izleyecekleri programa göre.
Dört odayı güdemem ben olsam)
**** ****
Annemin evinde 2 televizyon var idi, iyi biliyorum.
Bi normal eski tip büyük Tv, bi de mutfakta 37 ekran lcd.
Bigün beni aradı;
-''Ula oğlum, ben dev ekran lcd aldım, bizimkini size gönderecem''.
-''Tamam anne gönder''.
Sevindik evde ailecek, 37'lik lcd bize gelecek diye bekledik tabii, toplu halde böyle algıladık anamın lafını. Kim olsa öyle anlamaz mı?
Yok. Gele gele ötekisi geldi. Bi sabah kapıyı açtım, artık kimle gönderdiyse anam, orta boy bi Kümbet camışı iriliğinde eski televizyonla göz göze gelmeyelim mi??
Ah be anacaazım, zaten üç aşşaa beş yukarı aynısı bizde var, neden bu hışırlanmış şeyi gönderdin ki??
**** ****
Yıllardır annemin evinin salonunda hiç arızalanmadan duran bu emektar Tv bayaa bi yaşlıydı helbet.
Yerini mi yadırgadı nooldu, 15 günde bi bozulmaya başladı bize konuk olalı beri.
Eşim arayıp haber veriyo, ''Yine bozuldu'' diyo, veya ne bileyim, ''Gürsel bu televizyon bülbül gibi şakımaya başladı, çabuk eve gel, korkuyom'' diyo.. Taksi çağırıyorum derhal, bi pehlivan gibi gucaklayıp bunu doooru servise götürüyorum falan. (Eşimi diğil, televizyonu, saçmalamayın gardeşim)
Ve başka bişi olsa hiç iplemem, ama sonuçta anamın armağanı, heç gol yedirir miyim; ''Bak bozuk Tv'yi bize göndermiş'' dedirtir miyim, inadına uğraşıyorum bu işle.
Ben yaptırdıkça, o bozuluyo. Ben yaptırdıkça, o bozuluyo.
1 diğil, 5 diğil, imanımı gevretti. Daha gitmediğimiz teknik servis kalmadı şehirde be gız annem.
**** ****
Yolda sevgili dostum Bayram'a rasgeldim iyi ki. Kan ter içinde, yine Tv servisçisine gidiyordum.
Mali müşavirdir kendisi. Benim muhasebe işlerimi de o hallederdi eskiden. Bana sorsan, 40 mükellefi olsa güdemez, ama iyi çocuktur.
-''Yaa Gürsel, ne uğraşıyon, Sanayi'de kaportacı Bayram Usta var, hem adaşım hem de mükellefimdir, O'na götürsene Tv'yi. Mesleği kaportacılık ama teknik işlerden de çok iyi anlıyo adam''.
Zaten kafayı yemişim, çağırdım taksiyi, gittim Organize Sanayi Sitesi'ne.
**** ****
-''Selamun aleyküm Bayram Usta, beni adaşın gönderdi''.
Anlattım derdimi, döktüm meramımı, genel görünümü 20 kaporta olsa tamamını güdebilecek birine benzeyen Usta'ya.
Gülümsedi.
-''Tamam gardeşim, hallederiz, yarın gel al televizyonunu'' dedi cevaben.
**** ****
Gerçekten de yaptı dediğini Bayram Usta, şehirdeki bilcümle yetkili teknik servisin beceremediği işi bi günde hallediverdi.
Annemin hediyesi olması itibarıyla, kalbimdeki yeri çok gıymetli olan Tv'miz düzeldi. Her kanalı çekiyo artık hem de.
Demek ki sorun, kaportasındaymış diyip geçtim.
Pantolonu gösteren ütüdür kardeşlerim.


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık