• 21 Ağustos 2013, Çarşamba 9:14
GürselEkmekçi

Gürsel Ekmekçi

BİR BAKKALIN ÖLÜMÜ
 Annem hayatta anlatmaz, büyük bi sırdır aile içinde. Kestirip atar;
-''Ula oğlum, böyle şeyler gonuşulmaz''.
Amcam, geçiştirir. Halalarım anlamlı anlamlı susar. Israrla üstüne gittikçe ben, tamamen gizemini arttırır mevzuu.
Ne yalan söyliyim, zaten başkalarından duydumdu hep. Ortayaşlı bi amca, daha da ortayaşlı bi teyze, pek yaşlı bi komşu gadın, iyice gocamış bi dost, ölmeye 3 günü galmış bi herif falan… En az 100 gişi anlattı bana bugüne gadar aynı şeyi;
-''Yaa Gürselcim, senin büyük nenenin öldüğü gece, sizin mahalleye gökten atlılar indiydi'…
Nasıl iner, ne göğü, atlılar kim, öyle şey mi olur, delirmek işten diğil? Bunca insan yalan mı söylüyo yaani? Nooluyo?
Bilemiyom valla hiç. Büyük nene denen gadın, anacaazımın babannesi imiş. İsmi Selma Hatun…
Vadesi dolmuş da, ölmüş işte bigün. Sokakbaşı'na gökten atlılar inmiş o gece yarısı;
-''Ne duruyonuz uyanın, kalkın, Selma Hatun öldü'' diye seslenmişler konu komşuya. Efsane falan diğil yahu, büssürü canlı tanık var ortada. Haalen duruyo bunların bi gısmı, Giresun insanı golay golay ölmez.
Bense??
Şerefine gökten atlı inen ulu bi gadının torunu olarak, jokey bile olamadım..
Vay be!!
****     ****
Rahmetli babam bi ara bişeyler diyecek gibi olduydu sanki bak.
Güççüğüdüm… Halı üzerinde bağdaş gurmuş, arabalarımla oynuyodum. Ula gardeşim oyunlarım bile bi başka türlü bişiydi o vakitler; trafik gazası olmuş güya, yol sıkışmış. Ambülans geliyo, polis geliyo, kepçe geliyo, itfaiye geliyo falan. Yol bi şekilde açılıyo. Sonra nooluyo, unuttum?  Misal, piller asker oluyo, savaş çıkıyo ansızın sehpanın altında. Lan demin trafik sıkıştıydı. Ne bilim ben? Plastik feribotum da halı üstünde. Aynı zamanda deniz de orası…
Aklımı seviyim. Şimdi de aynı şeyleri görüyom mutfaktaki halımıza baktıkça.
Eee, babam şey dediydi;
-''Az ahabu Gürsel büyüsün, reşit olsun, size bişi anlatacam''.
Hiç anlatmadı babam bunu. Neydi o sır acep?
Tahminen;
-''Çocuklar, biz Ekmekçi Ailesi olarak uzaydan indik.. Selma Hatun aslen merih gezegeni gızıdır.. Dedemiz o'nu bi gece uzay mekiği kiralayıp gaçırmış''.
Heralde buydu.
****     ****
Cenazedeydim…
Mahallemizin tonton bakkalı, çok sevgili Hüseyin Amca'mızı uğurladık uzaklara.
Helalleşmeyi önemsiyom ben. Tabutu sırtlamayı bi müddet. Son görev denen şeyi mühümsüyom.
-''Helal olsun'' dedim zaten, hakkım sorulduğunda.
Bakkal Hüseyin Amca.
Emeğin, güler yüzün çoktur üzerimizde. Vaktiyle gendime de senden aldım çukulatayı, gızlarıma da şimdi. İki kuşak…
Ama, torun yetiştiremedim tükanına, affet.
Sanki bi ata bindin gittin bugün.
****     ****
Bi başka gün, başka bi cenazede olay çıktıydı.
Epey oluyo. Adı bende galsın, zengünce bi herif vefat etti, ben de gittiydim usulen.
Helallaşma sırasında biri itiraz ediverdi;
-''O'nun bana borcu var, hakkımı helal etmiyum''!!!
Şaşırdık galdık idi, Giresun gönüllü cenaze alayı olarak. İlk kez oluyo böyle bişi. Film sahnesi gibi;
-''Durun siz evlenemezsiniz'' bi nevi.
Sonra ne oldu bilmiyom, rahmetlinin evlatları halletti problemi besbellim.
Ama,
O amca asla binemedi ata.
****     ****
Muhtar ölse ne yazar, bakan ölse ne yazar??
Az buz iş diğildir mahalle bakkalının ölümü..
Bi devir kapanır şehirde.
Gökten üç elma düşer;
Biri Selma Hatun'dur,
Biri Hüseyin Amca,
Biri de daha dün O'ndan küçük kızıma aldığım çukulata.

MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık