• 23 Nisan 2019, Salı 16:14
GürselEkmekçi

Gürsel Ekmekçi

23 NİSAN

Gözyaşlarımızı tutamayacağız bikez daha, biliyorum.
Gazi Caddesi'nden ilkokul bando takımlarının geçiyor olması kadar hiçbi şey duygulandıramadı hayatta bizleri. Tüylerimiz diken diken olacak yine, besbelli ki…
Hele hele!!!
Anaokulları kortejine nasıl dayanacağız? Minik gelinler, küçük damatlar, kelebek kostümlü kızlar, arı giysili erkek çocuklar melekler gibi yürürken, yüreklerimizi kim zapt edecek? Eczacı Haşim Amca, Tostçu İlhan Amca, Gözlükçü Seyfi Abi, Balkaya Pastanesinden Memet Abi, Avukat Nurten Abla, Pikocu Nazan Abla, biliyorum işte, sırtlarını Cadde'ye çevirip gizli gizli ağlayacaklar.
Gözlerini birbirlerinden kaçıracaklar.
**** 
Ağlamak kötü bişey diğil.
Bu cadde için ağlanır. Sapına kadar ağlanır. Şu şehre, şu vatana, Ata'mıza her daim helal olsun gözümüzün yaşı…
Ölümlü dünya. Bi dahaki 23 Nisan'ı göreceğimizin garantisi de yok!!! Çıkalım Gazi Caddesi'ne, göğsümüzü gere gere, ki dünyanın doğrudan denize inen yegane ana caddesidir, yaşayalım bayramımızı…
Cadde bizi bekler, deniz bizi bekler, Deniz'ler bizi bekler.
Kimseden korkumuz yok. Hırçınız dünyalar kadar. Öfke doluyuz fırtınalar misali. Neye hizmet ettiği pek malum bi sistem olan 4+4+4'le çocuklarımızın eğitim dünyasını allak bullak ettiler. Bayram kutlamak yasak, bayrak asmak sakıncalı, ''Türk'üm, ne mutlu'' demek tehlikeli üstelik!!!
Varsın olsun. Giresun çocuğuyuz biz. Kurtuluş Savaşı'na iki tane gönüllü alay yollayan tek vilayetiz.
Hiçbiri geri dönmedi ol mübarek Mehmet'lerin.
Lazım olur, günü gelir, biz de dönmeyiz.
****
Biz, Mustafa Kemal'in evlatları, fareymişiz de dağa kafa tutmuş'muşuz güya!!!
Bu memleket bizim ulan, bizim!!
Gazi Caddesi kadar görkemli bi yer mi var cümle aleme meydan okumaya?
Mustafa Kemal'den öte dağ mı var?
Çıkın sokaklara, çıkın.
23 Nisan Bayramımız kutlu olsun.
****
( Değerli  okurlarım, biliyorum, 6. tekrarı oldu bu yazımın. Her 23 Nisan'da bu naçizane geleneğimi sürdüreceğim. Daha iyisini yazabilene kadar hoş görünüze sığınırım)


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


SON DAKİKA HABERLER

yukarı çık