• 19 Eylül 2012, Çarşamba 8:43
GürselEkmekçi

Gürsel Ekmekçi

12 Eylül
 Yazmadan geçecem sandınız diğil mi?
Şöyle bi baktım ulusal basına, nasıl olsa meydan boş, herkesler bişeyler sallamış gafasına göre. Nasıl olsa taşları bağlamışlar köpekleri salmışlar memlekette.
Kambersiz düğün olmaz imiş, savulun bre, ben de geldim.
Aha da yazıyom 12 Eylül'ü…
**** ****
Bir vardı bir yoktu. develer bişiydi de pirelerse bi başka türlü bişiydi. Dedemin beşiğine tıngır mıngır bişeyler oluyodu, şimdi tam anımsayamadım
Cuma günüydü. 1980 idi gezegenimizde zaman. Bilinmeyen bi gök cismi, eee, şeyy, teknoloji geri tabii, o vakitler de bilinmiyodu.
O yaz ortaokulu devirip, lise 1'e geçmiş olmanın sevinci, p.tesi sabahı okulların açılıyo olmasının hüznüne karışmış idi. O sıralar teveğime iyice su yürmüş, 10-15 gıza aynı anda aşık idim falan. Buydu ruh halim.
Bilen bilir, iğrenç bi duygudur. Okul denen şey yüzünden eğitimden nefret etmiştik Giresun gençliği olarak hepbir. Gidiyoduk işte koşa koşa, sevgililerimizin yüzü suyu hürmetine okula.
Duttuğu altın olsun o kafirin gızlarının. Sayelerinde üniversite bile bitirdik, yoksa ne okuyacaz?
**** ****
Evimizin telefonu acı acı çaldı sabahın kör karanlığı. Söz aramızda; ''Acı acı telefon çalması'' cümlesini gullandığım üçün şu an itibarıyla gendimden de iğrenmiş durumdayım. Israr etmeyin, yazının devamını getiremeyecem.
Tamam tamam, devam ediyom, gızmayın hemen.
Gayetlen iyi anımsıyom, sevgili annem açmıştı telefonu. Sülale çok galabalık o zamanlar, ölümler yeni yeni başlamış, hergün birimiz ölüyoz, yine bi aile büyüğü vefat etti sanıp, korktuyduk evcek. Misal, doğum haberi gelme saati diğil ki, sabahın 5'i olmuş, tam da Ekmekçi sülalesinden birinin dünyadan ayrılma vakti.
Zamanlı zamansız ölümler yüzünden uykumuzu alamıyoz bi türlü, ailenin sağ kalan bireyleri olarak. Ehh yani, o derece… Vefatlar, cenazeler, dualar, ömrümüz cami avlularında geçiyo.
Ne diyim, vadesi dolan gidiyo işte. Ölümlü dünya naapacaksın arkadaş? İçecek suyumuz bu gadarmış meğer. Cenab-ı rabbülalemin bu şekil takdir şey etmiş, cemaline gurban olduğum.
Yok yahu, konu bu diğildi, adamı şaşırtmayın..
**** ****
Arayan her kimse, darbe olduğunu haber vermiş anneme. Türk Silahlı Kuvvetleri, anayasadan aldığı yetkiyle yönetime el koymuş'muş.
Tarih 12 eylül.
Annemde bi sevinç, bi sevinç; ''Uyanın ihtilal olmuş'' diye bağırıyo evin içinde. Sanki, darbeyi babam yapmış, dayılarım da kuvvet komutanı falan, sormayın gitsin. Uyanınca Çankaya Köşkü'ne taşınacak gibiyiz adeta.
Gurbette okuyan iki tane evladı var anamın, her gün bombalama, her an bi cinayet, üniversiteler savaş alanı gibi, nasıl sevinmesin ana yüreği?
Şimdi kıvıranlara falan bakmayın, tüm Türkiye çok sevinmişti bu askeri darbeye. Bugün demokrasi havarisi kesilerek esip esip gürleyenlerin tamamı, Paşa'ların elini eteğini öpüyodu.
O koşullarda olması gereken olmuştu..
**** ****
Orta son'u yeni bitirmiş bi çocuk ne kadar bilinçli olabilir? Ben de hiçbi halt diğildim o yaşta.
Yalnızca, çocuksu bi önseziyle, Haberler'de Kenan Paşa'ya bakarken; ''Baba, bu adamı hiç gözüm tutmadı benim'' demiştim. Çocuktur, sezer helbet…
Devletin hiçbi kurumuna asla söz söyletmeyen kopkoyu devletçi biri olan babam, bozulmuştu biraz sözüme. Babadır, bozulur helbet…
Büyüyüp nice kitapları devirdiğimde anladım; Mustafa Kemal'in subayı ile Nato'nun paşası aynı adamlar diğildi.
12 eylül darbesine diğil, bu memleketi nato paşalarının eline düşürenlere lanet okumak gerekiyodu. Asıl bu siyaset adamlarını yargılamaya, asıl bu düzeysiz heriflerle çatır çatır hesaplaşmaya ihtiyaç vardı.
****    ****
Bu yazı burada bitiyo, ''Yetmez ama'' bitiyo. Herkes aklını başına almalı.
Bana, 2 güncük bile olsa; ''Yaşasın darbe oldu, okullar hemen açılmaz, tatil uzatılır'' duygusunu tattıran tüm komutanlara teşekkür ederim netekim.
Zaten başka da bi işe yaramadılar.

MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yukarı çık