Uzman Diyetisyenden Ramazanda oruçlulara beslenme uyarısı

Özel Giresun Ada Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Ebru Taşdemir Ramazan ayında beslenme yönünden dikkat edilmesi gereken hususları şöyle dile getirdi:

Uzman Diyetisyenden Ramazanda oruçlulara beslenme uyarısı
  • 15 Mayıs 2019, Çarşamba 16:43

“Ramazan ayında dengeli beslenmek ve yeterli sıvı almak hayati önem taşıyor. Yüksek ısı ve nem vücuttan terleme ile sıvı-elektrolit kaybını artırıyor. Aşırı sıvı ve elektrolit kaybına bağlı olarak bayılma hissi, baş dönmesi, bulantı, bulanık görme dikkat dağınıklığı gibi sağlık problemleri oluşabiliyor. Uzun açlık sonucu kan şekerinin düşmesi de baş ağrısı, sinirlilik, uyku hali gibi rahatsızlıkları beraberinde getiriyor. Dolayısıyla Ramazan boyunca hem yeterli sıvı almaya hem de dengeli beslenmeye özen göstermek gerekiyor.”
Diyetisyen Ebru Taşdemir, “İftarda Sağlıklı seçimler yapmalıyız. Oruç açarken hurma, peynir, domates, zeytin, bal gibi kahvaltılıklar iyi birer alternatiftir. Mercimek, sebze çorbası ve soğuk çorba gibi hafif çorbalar tercih tercih edilmelidir. Orucu açtıktan sonra mümkünse 3 – 5 dakika beklemeliyiz. Devamında ise az yağlı et yemekleri, baklagiller, her türden mevsim sebzeleri, zeytinyağlılar, salata, yoğurt gibi gıdalar iftar için idealdir. Tatlı tercihi içinde iftardan bir saat sonra hafif sütlü tatlılar olmalıdır. Tatlı isteğine çok dikkat etmeliyiz diyen Taşdemir, Ramazan’da sizin de tatlı tüketme isteğiniz artıyor olabilir. Nedeni de çok basit: Bütün gün mideniz boş olduğu için kan şekeriniz düşüyor ve vücut hızlıca şekerli yiyecekleri tüketme eğilimine giriyor. Bütün gün oruçlu olmanın verdiği iştah artışı da bu durumu körüklüyor. Ancak normal beslenme düzeninde bile dikkat etmemiz gereken şeker tüketimine, Ramazan’da daha da hassasiyet göstermemiz gerekiyor. Ağır şekerli tatlılar yerine daha hafif seçeneklere yönelmeyi deneyebilirsiniz” diye konuştu.
Sahurda yapılacak doğru seçimler hakkında ise Diyetisyen Ebru Taşdemir şunları söyledi; “Sahurda yapılan seçimlerde gün boyu sizi enerjik ve tok tutacak yiyecek ve içecekler olmalıdır aynı zamanda kan şekerini hızlı yükseltmemeli ve susuzluğunuzu dengeleyebilmelidir. Gece yenilen ağır yemeklerin gece metabolizma hızı düştüğü için yağa dönüşme ve karın-kalça bölgenizin yağlanma riski yüksektir. Sahurda yapılacak güzel bir kahvaltı, bir gün sonrasının orucuna hazırlık için idealdir. İftarda olduğu gibi sahurda da ağır ve yağlı yiyeceklerden kaçınmalıyız. Peynir, yumurta, süt, lifli gıdalar, ideal bir sahur sofrası için yeterlidir. Susuzluğu arttıracağı için sahurda zeytin yerine 4-5 ceviz veya 10-15 badem fındık gibi seçimler, 1-2 tatlı kaşığı zeytinyağı daha iyi tercih olarak karşımıza çıkar. Mercimek ve bulgur eklenmiş tahıllı çorbalar da tercih edilebilir. Sahurda Sıvı desteği için; su, süt , ayran ve kefir seçilebilir. İftar yemeğinden sonra hareket etmek hazımsızlık problemlerini önlenmeye yardımcı olur. Ramazan ayında değişen beslenme düzeninin neden olabileceği bağırsak sorunlarını yaşamamak için yemeklerde lif oranı yüksek besinler (tam buğday ekmeği, bulgur, sebze yemekleri gibi), ara öğünlerde meyve, kuruyemişler (ceviz, fındık, badem vb.) tüketilmeli. Ramazan ayında daha rahat sindirim için yemek pişirirken fırında veya haşlama yöntemini kullanılması, kızartma ve kavurmalardan uzak durulması gerekiyor.” 

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

yukarı çık