ÖZCAN TEMEL’İN DÖRDÜNCÜ KİTABI ÇIKTI

Daha önce Mavi Dalgalar Beyaz Köpükler, Mavi Yeşil El Ele ve Dünya Kazan Ben Gezgin kitapları yayınlanan Özcan Temel’in dördüncü kitabı Arı Sanat Yayınevi’nden çıktı.

ÖZCAN TEMEL’İN DÖRDÜNCÜ KİTABI ÇIKTI
  • 23 Mayıs 2019, Perşembe 9:22

İlk iki kitabında deneme, üçüncüsünde gezi türü yazılara yer veren yazar, bu kez farklı bir yola yöneliyor. Araştırma, inceleme türünde “SÎ-NÂME” adlı kitaba imza atıyor. Arka kapakta kitapla ilgili kısa bilgi sunuluyor: 15.Yüzyıl Divan Edebiyatı şairidir. ll. Murat döneminde yaşamıştır. İznik Doğumludur. Doğum ve ölüm tarihleriyle ilgili bilgi yoktur. İranlı şair Emir Hüseyni’nin aynı adlı mesnevisini, lirik, coşkulu bir dille, araya kendi gazellerini de katarak “Sî-Nâme” adıyla yeniden kaleme alır. Konusu tasavvufi aşk olan ve “otuz mektup” anlamına gelen bu eserini, döneminin veziri Halil Paşaya sunduğu bilinmektedir. Sehi Bey, “Heşt Behişt” adlı tezkiresinde, “nazmı latif ve tatlı, edası renkli, gazelleri şirin…”olarak tanıtır, Hümâmî’yi. Akıcı, söz sanatlarıyla zenginleştirilmiş, çağdaşlarına göre daha yalın bir dil ve anlatımla beyitler yazmaya özen gösteren Hümâmî, çağdaşı Şeyhî ve Ahmedî’nin gölgesinde kalan ikinci derece Divan şairi sayılmaktadır.
Bu konuda, Prof. Dr. Faruk Kadri Timurtaş “Eski Türkiye Türkçesi” ( İst. 1997) adlı kitabında, “Nazmı latif ve nefis; edası rengin ve gazeliyatı şirin olmakla beraber, Hümâmî bu devrin ikinci derece şairidir ve Şeyhî’den sonra gelmektedir” çıkarımında bulunur. 13. Yüzyılda Hoca Dehhanî ile başlar, Divan şiiri. Uzun yıllar yoğurulduktan sonra 16. Yüzyılda Fuzûlî ve Bâkî ile olgunluk dönemine (kemale) ulaşır. ; 17. Yüzyılda Nef’î ile taçlanır, Nedim ile yerelleşir; tuyuğ ve şarkı ile Arap ve Fars nazım türü dışında kendi kozasını örer; 18. Yüzyılda Şeyh Galip ile doruklara çıkar. Bu süreçlerde, imbikten süzülerek soyut duygularla, söz sanatlarıyla yüklü kendine özgü zengin bir şiir dili ve kültürü oluşturup önemli bir edebiyat hazinesine dönüşür. Kuşkusuz kaleme aldığı şiirlerle bu derin ve zengin hazinenin gelişmesinde emeği ve katkısı olan bir şairdir, Hümâmî. Kitapla ilgili bilgi veren Özcan Temel, “Ülkemizdeki tek el yazması nüshası Süleymaniye Kütüphanesi’nin tozlu raflarında yer alan “SÎ-NÂME” mesnevisini yeniden gün yüzüne çıkararak özellikle divan şiirine ilgi duyanlar, bu konuda araştırma yapanlar için bir kaynak kitap oluşturmanın erincini yaşıyorum” dedi. 
Kendisini kutluyor, başarılarının devamını diliyoruz.

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

yukarı çık